حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

کمال خواهی ویژگی انسان است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

کمال خواهی ویژگی انسان است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

کمال خواهی ویژگی انسان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

کمال خواهی ویژگی انسان است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

کمال خواهی ویژگی انسان است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

کمال خواهی ویژگی انسان است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

کمال خواهی ویژگی انسان است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

کمال خواهی ویژگی انسان است
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

کمال خواهی ویژگی انسان است

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) ، نتیجه انجام دادن شش عمل در دنیا را تضمین بهشت برای انسان دانست.

حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكردرجلسه تواصي به حق درجمع كاركنان بعثه مقام معظم رهبري وسازمان حج وزيارت يكي از ويژگي هاي انسان را كمال خواهي دانست وتصريح كرد: انسان بدنبال رشد و پيشرفت است ولي ممكن است گاهي درمسيري كه او را به كمال مي رساند دچاراشتباه شود و مسير را اشتباه برود.
وي به احاديثي كه مسيركمال را براي انسان ترسيم مي كند، اشاره كرد وبا بيان اينكه رسول خدا مي فرمايند:" اِضمَنوا لى سِتّا من اَنفُسِكُم اَضمَن لَكُمُ الجَنَّةَ " شما شش چيز را براى من تضمين كنيد من هم بهشت را براى شما ضمانت مي كنم، اظهار داشت: به فرمايش پيامبرانسان شش عمل را در دنيا انجام دهد نتيجه اش بهشت قطعي و تضمين شده است.
نماينده ولي فقيه راستگويي و صداقت درسخن گفتن با ديگران را اولين مورد ذكر كرد و افزود: به صورت ظاهر اين كارساده است ولي درعمل بسياردشواراست كه انسان صادقانه حرف خود را بزند و دروغ نگويد.
وي اضافه كرد: دربرخي روايات آمده است كه كليد همه بد بختي ها در دروغ نهفته است و متاسفانه درجوامع اسلامي اين امر به شدت رايج است و درطول روزنيز افرادي به راحتي دروغ مي گويند و هيچ نگران عواقب آن نيستند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكراظهار داشت: برخي اوقات حرف ، حرف درستي است ولي به بيان اميرالمومنين "كَلِمَهُ حَقٍّ يُرادُ بِهَا الْباطِلُ" از آن استفاده غلط مي شود.
وي با اشاره به اينكه اسلام برراستگويي تاكيد دارد، افزود: در راستگويي نجات و دردروغگويي هلاكت انسان نهفته است.
نماينده ولي فقيه وفاي به عهد و وعده را دومين مورد برشمرد و با اشاره به اينكه اين امرهم جنبه فردي وهم جنبه اجتماعي دارد، اظهار داشت: پيامبر درزمان صدراسلام به تعبير امروزي ها تفاهم نامه اي اگر با مشركان امضا مي كرد به آن عمل مي كرد، ما هم در معاهدات بين المللي و مسايل شخصي واجتماعي مان اگر چيزي راقبول كرديم بايد به آن عمل كنيم وبه تعاهد طرفيني پايبند باشيم.
نماينده ولي فقيه درامورحج وزيارت تاكيد كرد: انسان ها بايد در وعده دادن توجه داشته باشند قولي كه مي دهند درمحدوده اختياراتش باشد و اگرنمي توانند كاري را انجام دهند به مردم قول ندهند.
وي افزود: متاسفانه اين مشكل درميان مسئولان ما وجود دارد چيزي را كه در محدوده اختياراتشان نيست قول مي دهند و نمي توانند عمل كنند و لذا مردم به حكومت بي اعتماد مي شوند.
وي سومين مورد را امانتداري دانست و گفت: وقتي كه مورد اعتماد مردم قرار گرفتيد و شما را امين خود قرار دادند بايد امانتداري كنيد.
وي با اشاره به اينكه در قرآن آمده است : خدا از شما مي خواهد امانت ها را به اهلش بسپاريد، مسئوليت ها را ازجمله اين امانات ذكر كرد و افزود: اميرالمومنين درتعبير زيبايي مي فرمايند : "إِنَّ عَمَلَكَ لَيْسَ لَكَ بِطُعْمَةٍ وَ لَكِنَّهُ فِي عُنُقِكَ أَمَانَةٌ" اين كه شما را درجايي مسئول گذاشتند اين يك طعمه نيست كه هرجور خواستيد از آن استفاده كنيد بلكه اين امانت الهي در دست شماست و بايد امانتدار خوبي براي مردم باشد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر خيانت در مسئوليت، دست بردن در اموال مردم، سوءاستفاده مالي و عمل نكردن به وظيفه را ازجمله مصاديق آن ذكر كرد و گفت: امام راحل فرمودند: اگر كسي مي فهمد نمي تواند مسئوليت خود را به درستي انجام دهد قبول نكند و بگويد نمي توانم اين مسئوليت را انجام دهم.
وي كنترل غريزه جنسي را شرط چهارم عنوان كرد و با اشاره به اينكه اسلام براي اين امر ازدواج را تعريف كرده است، افزود: اگر بسترازدواج فراهم نشد همه چيز با دعوت به عفت و اخلاق قابل تحقق نمي باشد، هم اكنون يازده ميليون جوان در سن ازدواج هستند و بسترازدواج براي آنان فراهم نشده در حاليكه كنترل غريزه براي جامعه ديني بسيار مهم است و بايد به آن توجه كرد.
وي تاكيد كرد:اسلام براي همه اين موارد برنامه داردولي بايد به قانون تبديل شود و اجرا و مراقبت گردد.
نماينده ولي فقيه با بيان اينكه درادامه حديث آمده است: "وغُضّوا اَبصارَكُم" چشمان خود را درمواجهه با گناه پايين بياندازيد، افزود: انسان بايد از خود اراده نشان دهد و تلاش كند تا زمين نخورد ، اگر با گناه مواجه و بستر گناه فراهم شد، صحنه را ترك كند و اگر ناخودآگاه با گناه روبروشد چشمانش را پايين بياندازد تا صحنه را نبيند.
وي وقوع برخي حوادث مانند جنايات ناموسي وقتل ها را نتيجه همين بي توجهي ها دانست و افزود: بايد از ارتباطات نادرست و غير شرعي پرهيز كرد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ششمين مورد از شروط پيامبر اكرم براي رسيدن انسان به كمال را "وَكُفّوا اَيديَكُم" دانست و گفت : انسان بايد دستانش پاك باشد و از سوء استفاده دوري كند.
وي افزود: اين ملت تمام تحريم ها و سختي ها را قبول كرده و به عده اي مسئوليت داده است تا خدمت كنند و به همين دليل نبايد از قدرت خود سوء استفاده كنند.
وي تاكيد كرد: بايد مراقبت كرد تا حق به حق دار برسد و به فكر محرومين و مستضعفين جامعه باشيم تا خود را به نظام اسلامي مورد نظر پيامبر و ائمه مصومين نزديك كنيم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران