در همایش یاوران اربعین مطرح شد؛

ضرورت تبیین ارزش‌های گردهمایی اربعین

عضو کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی صداوسیمای قم با تأکید بر اینکه رسانه‌های عربی از عاشورا و پیام آن می‌ترسند، گفت: ارزش‌های اربعین و حماسه حسینی را باید به‌طور دقیق به مخاطب منتقل کرد و به‌گونه‌ای باشد که اثرگذاری لازم را در مخاطب داشته باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، موسوي، عضو كميته اطلاع‌رساني و مستندسازي صداوسيماي قم صبح امروز در همايش ياوران اربعين حسيني به بيان شرايط اربعين و ويژگي اين راهپيمايي در سراسر دنيا پرداخت و گفت: ظرفيت و برنامه‌هاي سال جاري ويژه است و به‌طور كامل در رسانه‌ها پخش خواهد شد.
عضو كميته اطلاع‌رساني و مستندسازي صداوسيماي قم با اشاره به اين‌كه دكتر علي عسگري كل ستاد رسانه‌اي را به كار گرفته است بيان داشت: عظمت اربعين بايد از طريق رسانه به همه اعلام شود و همواره توجه به اين نكته حائز اهميت است كه تبليغ اين راهپيماي بزرگ وظيفه خيلي سخت و دشواري است كه با آن روبرو هستيم.
موسوي به پوشش گسترده خبري گردهمايي اربعين اشاره كرد و گفت: هنگام برگزاري راهپيمايي اربعين خبرنگاران زيادي از كشورهاي مختلف به كربلا مي‌آيند تا وقايع اين حماسه را به گوش جهانيان برسانند؛ بر اين اساس وظيفه ما اين است كه تبليغ اين راهپيمايي عظيم را امسال جدي بگيريم تا بتوانيم امسال زاويه نگاه جهانيان را نسبت به اين حماسه تغيير بدهيم.
وي با تأكيد بر اينكه رسانه‌هاي عربي از عاشورا و پيام آن مي‌ترسند بيان داشت: ارزش‌هاي اربعين و حماسه حسيني را بايد به‌طور دقيق به مخاطب منتقل كرد و به‌گونه‌اي باشد كه اثرگذاري لازم را در مخاطب داشته باشد؛ بنابراين با توكل بر خدا راديو جمهوري اسلامي ايران براي تبليغ راهپيماي اربعين امسال از تمام پيام‌ها استفاده مي‌كند.
عضو كميته اطلاع‌رساني و مستندسازي صداوسيماي قم با اشاره به اين‌كه دشمن از طريق شايعه و راه‌هاي نظير اين به‌شدت عليه اين اقدام بين‌المللي كار مي‌كند تا اين حماسه را عادي جلوه دهد، گفت: كميته اطلاع‌رساني دو بخش دارد يكي تا مرز و ديگري كربلا و رويكرد جمهوري اسلامي ايران و اصحاب رسانه امسال به اين‌گونه است كه زائر خبرنگار به كربلا اعزام كنند تا از لحظه‌به‌لحظه وقايع اربعين خبر دهند و اين اخبار را در فضاي بين‌المللي منتشر كنند.
موسوي با بيان اين‌كه سال گذشته 70 مستندساز به كربلا اعزام‌ شده بودند و اكنون در حال تدوين هستند اظهار داشت: در طول مسير نجف تا كربلا به‌طور مستمر خبرنگاران مستقر هستند و اخبار را به طول كامل پوشش مي‌دهند و همواره بايد به اين نكته توجه داشت كه اربعين فقط براي رسانه‌ي ملي نيست بلكه براي همه افراد جامعه ظرفيت تبليغ موجود است./


| شناسه مطلب: 64251




رسانه اربعين



نظرات کاربران