استقرار 3 بالگرد همزمان با اربعین در ایلام استقرار 3 بالگرد همزمان با اربعین در ایلام استقرار 3 بالگرد همزمان با اربعین در ایلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقرار 3 بالگرد همزمان با اربعین در ایلام استقرار 3 بالگرد همزمان با اربعین در ایلام استقرار 3 بالگرد همزمان با اربعین در ایلام استقرار 3 بالگرد همزمان با اربعین در ایلام استقرار 3 بالگرد همزمان با اربعین در ایلام

استقرار 3 بالگرد همزمان با اربعین در ایلام

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: همزمان با ایام اربعین امسال سه فروند بالگرد این جمعیت با هدف تسریع در امداد رسانی در شهرستان های ایلام و مهران مستقر می شوند.

محمد سليماني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از اين تعداد، 2 بالگرد در ايلام و يك بالگرد نيز در مهران مستقر مي شوند تا در صورت بروز حوادث احتمالي در كمترين زمان ممكن عمليات امداد و نجات را انجام دهند.
وي همچنين از استقرار 20 تيم موتوري امداد و نجات اين جمعيت در پايانه مرزي مهران در اربعين امسال خبر داد و افزود: علاوه بر اين، بر اساس اعلام ستاد اربعين قرار است 10 مدرسه در مهران به اين جمعيت معرفي شود تا به امكانات اوليه براي اسكان اضطراري زائران مجهز شوند.
سليماني تاكيد كرد: در صورتي كه به تشخيص ستاد اربعين استان ايلام زمين براي برپايي اردوگاه در اختيار اين جمعيت قرار گيرد هلال حمر از آمادگي كامل براي ايجاد و تجهيز اين اردوگاه براي اسكان اضطراري زائران برخوردار است.
مدير عامل جمعيت هلال احمر ايلام گفت: علاوه بر اين اقدام ها 23 پايگاه امداد و نجات جاده اي اين جمعيت با بكارگيري امدادگران آموزش ديده، آمبولانس و خودرو نجات در مسير تردد زائران راه اندازي خواهد شد و همزمان با اربعين حسيني در محورهاي ارتباطي اين استان مستقر مي شوند.
وي يادآور شد: هلال احمر در اربعين امسال از سوي ستاد اربعين استان به عنوان مسئول كميته امداد و نجات تعيين شده و در اين راستا كار خدمات دهي به زائران حسيني را در حوزه امداد و نجات بر عهده خواهد داشت.
به گفته سليماني، خدمات رساني جمعيت هلال احمر در ايام اربعين امسال به زائران از 20 آبان آغاز و تا 10 روز بعد از اربعين حسيني نيز ادامه دارد.
مدير عامل جمعيت هلال احمر استان ايلام افزود: تمامي خدمات دهي اين جمعيت در اربعين امسال تنها در داخل كشور است و همه خدمات مورد نياز به زائران در مرز مهران انجام مي شود.
به گزارش ايرنا، بر اساس پيش بيني هاي انجام گرفته ايام منتهي به اربعين امسال بيش از 2 ميليون زائر مسير ايلام - عراق را بدليل برخورداري از مزيت نزديكي و كوتاهي مسافت تا كربلا براي تردد انتخاب مي كنند.
مرز بين المللي مهران در فاصله 95 كيلومتري جنوب غربي ايلام قرار دارد.


| شناسه مطلب: 64307




اربعين مهران



نظرات کاربران