اجرای برنامه روایتگری حماسه عاشورا با حضور 160 مبلغ

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در جلسه سرگروه های مبلغان روایتگر از حضور 160 مبلغ برای اجرای برنامه روایتگری درشهرهای زیارتی و مسیر پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، جلسه هم انديشي سرگروه هاي مبلغان راويتگر، (شنبه شب) 29 آبان ماه با حضورحجج الاسلام والمسلمين غلامرضا اباذري، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و مسئول كميته فرهنگي درعراق، نجفي روحاني، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق و حميد احمدي، مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين در كربلاي معلا برگزار شد.
حجت الاسلام اباذري در اين جلسه با اشاره به برنامه ها و فعاليت هاي متنوع فرهنگي كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين، گفت: يكي از مهم ترين اين برنامه ها، برگزاري برنامه روايتگري حماسه عاشوراست كه بسيار موفق بوده است.
وي از حضور 160 مبلغ حوزه علميه در موضوع روايتگري حماسه عاشورا خبر داد و گفت: روايتگري حماسه عاشورا از سال گذشته در راهپيمايي اربعين آغاز شد و امسال استقبال از اين برنامه كه به دو زبان عربي و فارسي اجرا مي شود بسيار چشمگير بوده است.
مسئول كميته فرهنگي درعراق ادامه داد: با توجه به اين استقبال قرار است روحانيون عراقي را سال آينده آموزش دهيم تا روايتگري واقعه عاشورا در موكب ها گسترده ترپيگيري شود.
در ادامه اين جلسه حجت الاسلام حسين حقيقت، مسئول كارگروه كودك و نوجوان كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين، با اشاره به اينكه امسال دهها روحاني از حوزه علميه در قالب گروه مبلغ به عراق اعزام شده اند، افزود: اين گروه برنامه هاي متنوع فرهنگي براي كودكان و نوجوانان اجرا مي كند.
وي استقبال از برنامه هاي فرهنگي در حوزه كودك و نوجوان را بسيار خوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: در اين برنامه روايتگران ايراني به زبان عربي معارف ديني را به كودكان آموزش مي دهند.
حجت الاسلام حقيقت خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه كودكان و نوجوانان ادبيات خاصي دارند، امسال با استفاده از وسائل كمك آموزشي، معارف به صورت غيرمستقيم بيان و ارائه شد؛ زيرا اين شيوه در ارتباط برقراركردن با كودكان و نوجوانان بسيار تاثير گذار است.




نظرات کاربران