یک میلیون و 400 هزاز زائر اربعین حسینی به کشور بازگشتند یک میلیون و 400 هزاز زائر اربعین حسینی به کشور بازگشتند یک میلیون و 400 هزاز زائر اربعین حسینی به کشور بازگشتند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک میلیون و 400 هزاز زائر اربعین حسینی به کشور بازگشتند یک میلیون و 400 هزاز زائر اربعین حسینی به کشور بازگشتند یک میلیون و 400 هزاز زائر اربعین حسینی به کشور بازگشتند یک میلیون و 400 هزاز زائر اربعین حسینی به کشور بازگشتند یک میلیون و 400 هزاز زائر اربعین حسینی به کشور بازگشتند

یک میلیون و 400 هزاز زائر اربعین حسینی به کشور بازگشتند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: یک میلیون و 400 هزار زائر اربعین حسینی تا شامگاه دوشنبه از طریق سه گذرگاه مرزی مهران، شلمچه و چذابه به کشور بازگشتند.

سردار سرتيپ اسكندر مومني در گفت وگوي خبري در گذرگاه مرزي مهران با علام اين مطلب افزود: اين تعداد زائر بيش از 70 درصد افراد مشرف شده به كربلاي معلي هستند و انتظار مي رود تا 2 روز آينده با بازگشت كامل زائران، تردد در پايانه هاي مرزي به روال عادي باز گردد.
وي افزود: بخش عمده اي از زائران بازگشته از عتبات عاليات از طريق مرز بين المللي مهران در استان ايلام وارد كشور مي شوند.
به گفته وي، به دستور رئيس ستاد نيروهاي مسلح ظرفيت لجستيكي (اتوبوس) يگان هاي ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نيروي انتظامي براي انتقال زائران به مركز كشور بسيج شده و در گذرگاه مهران بيش از يك هزار و 200 دستگاه اتوبوس مستقر است.
سردار مومني افزود: بيش از 50 درصد زائران خروجي از مرز مهران با خودروهاي شخصي كه در پاركينگ هاي حاشيه گذرگاه شهر مهران پارك شده به اين مرز مراجعه كرده اند كه اكنون نيز با همين خودروها عازم شهرهايشان هستند و اين كمك بزرگي در انجام فرآيند انتقال است.
هم اكنون به منظور سهولت در تردد زائران به مركز كشور جاده مهران به ايلام از سمت گذرگاه مرزي يك طرفه شده و مسير ايلام - ملكشاهي - مهران به عنوان مسير جايگزين براي رسيدن به مهران پيش بيني شده است.
همچنين با توجه به موج بازگشت زائران از كربلاي معلي و تردد زياد خودروها در مسير ايلام - شباب - حميل در كرمانشاه اين مسير نيز يك طرفه شده و فقط تردد از سمت ايلام آزاد است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي افزود: براي سال آينده حداقل بايد 2 گذرگاه مرزي به شمار پايانه هاي كنوني اضافه شود تا جوابگوي خيل عظيم عزاداران حسيني براي سفر به عتبات عاليات در ايام منتهي به اربعين باشد.
وي با اشاره به اينكه در مدت كمتر از 10 سال اربعين حسيني به فصل گرم سال منتقل مي شود، گفت: همه مردم ايران مشتاق حضور در اين راهپيمايي هستند و همه ساله بر تعداد زائران افزوده مي شود.
جانشين فرمانده ناجا اظهار كرد: پاسخ به اين استقبال نيازمند توسعه زيرساخت هاي حمل ونقل زميني، هوايي و ريلي منتهي به گذرگاه هاي مرزي از جمله مهران است تا بتوان ميزان پياده روي زائران در داخل كشور را به كمتر از يك هزار متر رساند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران