برپایی نمایشگاه «حجاب» در کتابخانه مرکزی حرم رضوی برپایی نمایشگاه «حجاب» در کتابخانه مرکزی حرم رضوی برپایی نمایشگاه «حجاب» در کتابخانه مرکزی حرم رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برپایی نمایشگاه «حجاب» در کتابخانه مرکزی حرم رضوی برپایی نمایشگاه «حجاب» در کتابخانه مرکزی حرم رضوی برپایی نمایشگاه «حجاب» در کتابخانه مرکزی حرم رضوی برپایی نمایشگاه «حجاب» در کتابخانه مرکزی حرم رضوی برپایی نمایشگاه «حجاب» در کتابخانه مرکزی حرم رضوی

برپایی نمایشگاه «حجاب» در کتابخانه مرکزی حرم رضوی

نمایشگاهی از اسناد تاریخی و کتاب‌های چاپی با موضوع حجاب، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين نمايشگاه منتخبي از منابع مطالعاتي سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي به مناسبت، سالروز اجراي توطئه استعماري كشف حجاب به‌دستور رضاخان پهلوي در سال 1314، در معرض ديد عموم علاقه‌مندان گذاشته شده است.
حدود 30 برگ سند تاريخي از اسناد برگزيده آرشيو مديريت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوي با موضوع كشف حجاب در خراسان در اين نمايشگاه به نمايش درآمده است.
در بخش ديگر نمايشگاه موضوعي حجاب، نزديك به 200 نسخه از كتاب‌هاي مخزن چاپي كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي در محورهاي موضوعي كشف حجاب و واقعه گوهرشاد، نقش اجتماعي و تربيتي حجاب، عفاف و حجاب و اهميت آن، حجاب از ديدگاه دين و قرآن، فلسفه و كاركردهاي حجاب و همچنين چيستي و چرايي حجاب، در معرض نمايش اهل كتاب و كتابخواني قرار گرفته است.
حكايت كشف حجاب، فرشتگان زمين، طرح امنيت اجتماعي، رايحه نجابت، حجاب از ديدگاه عقل و دين، حجاب در اديان الهي، حجاب و انقلاب، چي شد چادري شدم؟، راه‌هاي تقويت فرهنگ حجاب در حج و زيارت، عطر فرشته، اربعين حجاب و... ، برخي از عنوان‌هاي اين كتاب‌هاي چاپي است.
لازم به ذكر است، نمايشگاه كتاب و سند با موضوع حجاب، از 15 تا 21 دي 1395، از ساعت 7:15 تا 19، در تالار ورودي كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي پذيراي اهل علم و معرفت است.


| شناسه مطلب: 65685




حجاب مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران