کتاب تحریف سلفیه در میراث مکتوب منتشر شد کتاب تحریف سلفیه در میراث مکتوب منتشر شد کتاب تحریف سلفیه در میراث مکتوب منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب تحریف سلفیه در میراث مکتوب منتشر شد کتاب تحریف سلفیه در میراث مکتوب منتشر شد کتاب تحریف سلفیه در میراث مکتوب منتشر شد کتاب تحریف سلفیه در میراث مکتوب منتشر شد کتاب تحریف سلفیه در میراث مکتوب منتشر شد

کتاب تحریف سلفیه در میراث مکتوب منتشر شد

مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، کتاب تحریف سلفیه در میراث مکتوب را به قلم ناصر عزیزی منتشر کرد.

به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب سلفيه در ميراث مكتوب با تأليف ناصر عزيزي و تدوين پژوهشكده حج و زيارت از سوي مؤسسه فرهنگي هنري مشعر وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر و روانه بازار نشر شد.
دين مبين اسلام، ديني منطقي، معقول، زيبا و مترقي است. مسلمانان با پايبندي به اين دين مقدس، راه رستگاري را طي كرده و اين آيين مقدس را به جهانيان ابلاغ مي كنند؛ اما در مقابل اين حركت عظيم و مبارك مسلمانان، گروهي ساز مخالف مي زنند و با برداشت هاي ناصحيح و نامعقول از آيات و روايات اسلامي، چهره اي زشت و خشن از اسلام ارائه مي دهند.
كار پليد اين جماعت گمراه، تنها به برداشت هاي ناصحيح ختم نمي شود، بلكه عمق فاجعه آنجا آشكار مي شود كه وقتي متن روايات و اسناد تاريخي را مخالف عقايد و اعمال خود مي بينند، به جاي بيداري و بازگشت به آغوش اسلام ناب، متون و اسناد تاريخي را تحريف مي كنند.
براساس آنچه در مقدمه اين اثر آمده است: از حربه هاي خطرناك سلفيه براي رسيدن به اهداف خود، آن است كه قسمتي از متون و آثار اسلامي را كه با ديدگاه هاي خود همسو نيست، حذف يا كلمات مبهمي (مانند كذا و كذا) را جايگزين آنها كرده يا با عقايد و تخيلات خود تفسير مي كنند.
اين اثر در دو بخش تدوين شده است كه مؤلف در بخش نخست آن ضمن ارائه تعريفي از تحريف و سلفيه، به بيان كلياتي از تاريخچه پيدايش سلفيه و تحولات آن مي پردازد و ميراث مكتوب و شيوه هاي تحريف به دست سلفيه را در اين بخش بررسي مي كند.
تحريف در كتب و موضوعات تفسيري، تحريف در كتب و موضوعات روايي و حديثي، تحريف در كتب و موضوعات تاريخي و سيره شناسي و تحريف در كتب و موضوعات كلامي و اعتقادي عنوان چهار فصل بخش دوم اين كتاب است كه به بررسي مصاديق تحريف در ميراث اسلامي مي پردازد.
البحر المحيط، تفسير روح المعاني، حاشيه العلامه الصاوي علي تفسير الجلالين و تفسير ابن كثير در فصل اول اين بخش بررسي شده اند و فصل دوم به بررسي تحريف كتاب هاي روايي مانند نهج البلاغه، جامع بيان العلم، صحيح ترمذي، رياض الصالحين، اصول كافي، مكارم الاخلاق و ... اختصاص دارد.
موضوع تحريف آثار، روايات اسلامي و عبارات علماي اعلام نيز در فصل دوم بررسي مي شود كه عنوان هاي نوشته روضه مباركه، نام مبارك حضرت مهدي در مسجد نبوي، حديث ثقلين، روايات شيعه از سوي ناصر القفاري، حذف پيشگويي رسول الله از كينه هاي صحابه نسبت به علي عليه السلام، حديث طير و حديث دار را در بر مي گيرد.
فصل سوم تحريف كتاب ها و موضوعات تاريخي مانند تاريخ يعقوبي، تاريخ مختصر الدولي ملطي، مقاتل الطالبيين، سنن سعيد بن منصور، قضيه مباهله، المصطف، المعارف، مروج الذهب، الخلفاء، سير اعلام النبلاء و حذف اسم مبارك حضرت علي عليه السلام بررسي كرده است.
شرح عقايد نسفي، اقتضاء الصراط المستقيم، اهوال القبور، المغني، الابانه، منهاج السنه، «الفتوحات المكيه» و حذف اسماء ائمه اهل بيت عليهم السلام و ديوان شعرا همچون ديوان كميت، حسان، ابي تمام و متنبي از كتابها و موضوعات كلامي و اعتقادي هستند كه در فصل چهارم از منظر تحريفي كه در آنها از سوي سلفيه صورت گرفته است، بررسي مي شوند.
كتاب سلفيه در ميراث مكتوب تأليف ناصر عزيزي در قطع وزيري، 204 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به قيمت 10 هزار تومان از سوي مؤسسه فرهنگي هنري مشعر وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر شده است.




نظرات کاربران