نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 آیت الله رفسنجانی مصلح بین المللی و سیاستمداری برجسته بود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 آیت الله رفسنجانی مصلح بین المللی و سیاستمداری برجسته بود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 آیت الله رفسنجانی مصلح بین المللی و سیاستمداری برجسته بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 آیت الله رفسنجانی مصلح بین المللی و سیاستمداری برجسته بود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 آیت الله رفسنجانی مصلح بین المللی و سیاستمداری برجسته بود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 آیت الله رفسنجانی مصلح بین المللی و سیاستمداری برجسته بود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 آیت الله رفسنجانی مصلح بین المللی و سیاستمداری برجسته بود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 آیت الله رفسنجانی مصلح بین المللی و سیاستمداری برجسته بود
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

آیت الله رفسنجانی مصلح بین المللی و سیاستمداری برجسته بود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه سیاسی دقت نظر زیادی داشت، افزود: ایشان مصلح بین المللی و سیاستمداری برجسته و از نیروهای وفادار به امام راحل و رهبرمعظم انقلاب بودند و تلاش های زیادی برای حفظ نظام انجام دادند.

حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر درمراسم بزرگداشت مرحوم آيت‌ الله هاشمي رفسنجاني درمسجد خاتم الانبياء (ص) دركيش وي را سياستمداري برجسته و بزرگ خواند و با اشاره به آشنايي خود با اين شخصيت ارزشمند و انقلابي اظهار داشت: پيش از پيروزي انقلاب با اين شخصيت بزرگ آشنا شدم و پس از انقلاب نيز ارتباطاتي با ايشان داشتم.
وي با ياد آوري اينكه پيش از انقلاب كشور وابسته به بيگانگان و دين مردم به بازيچه گرفته شده بود افزود: در آن دوران استعدادهاي جوانان سركوب شده بود و كشاورزي و صنايع را از بين بردند و كشور وابسته به اجانب شده بود واگر انقلاب روي نمي داد مشخص نبود كشور چه سرنوشتي پيدا مي كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به تحقق اراده خداوند و پيروزي انقلاب با هدايت و رهبري امام راحل اشاره و اضافه كرد: يكي از شخصيت هايي كه نقش اساسي و تعيين كننده در اين پيروزي داشت آيت الله هاشمي رفسنجاني بود كه همپا با انديشه هاي امام راحل حركت مي كرد و بسياري از افكار ايشان با رهنمودهاي امام خميني (ره) نزديك بود.
وي با بيان اينكه آيت الله هاشمي رفسنجاني تلاش مي كرد افكار انقلابي را در جامعه مطرح كند، گفت: زماني بحث شخصيت هاي مثل امير كبير در جامعه مطرح نبود اما ايشان وقتي انديشه هاي وي را خواند و احساس كرد اين انديشه ها به درد جامعه خواهد خورد كتابي درباره وي نوشت و او را معرفي كرد كه هنوز تازگي را دارد.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر با ياد آوري اينكه آيت الله هاشمي دغدغه فلسطين را داشت، گفت: وي كتابي در اين زمينه نوشت و فجايعي را كه بر مردم فلسطين روا داشته شده بود بيان كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به نقش مهم ايشان در تربيت نيروهاي انقلابي و انسجام بين آنها اشاره كرد و افزود: آيت الله رفسنجاني از كساني بود كه به زندانيان سياسي و خانواده هاي آنان كمك مالي مي كرد.
وي مرحوم هاشمي رفسنجاني را شاگرد برجسته و امين امام راحل و يار صديق و ديرين رهبر معظم انقلاب دانست و گفت : پس از پيروزي انقلاب نياز به طراحي نظام بود و چندين شخصيت برجسته در طراحي آن خدمات بي بديلي به مردم كردند كه رهبر معظم انقلاب، شهيدان آيت الله بهشتي و مطهري، مرحوم آيت الله موسوي اردبيلي و آيت الله هاشمي رفسنجاني از آن جمله بودند.
وي تصريح كرد: يكي از مهمترين مسائل در طراحي براي نظام اين بود كه انديشه هاي اسلام جهاني شود كه به دنبال آن شوراي انقلاب تشكيل شد و شخصيت هاي ارزشمندي نظرات مهمي در اين زمينه ارائه كردند كه اگر اين شخصيت ها نبودند اين امكان وجود داشت كه آمريكائيان از در بيرون رانده شده بار ديگر از پنجره وارد كشور شده و مانع به نتيجه رسيدن انقلاب مي شدند.
*آيت الله رفسنجاني انساني آينده نگر وشيفته رهبري بود
نماينده ولي فقيه در ادامه آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام را انساني آينده نگر توصيف كرد و گفت: انديشه ساخت مترو و ايجاد دانشگاه آزاد اسامي از آن جمله بود كه اگراين نظرات اجرايي نمي شد كشور با بحران جدي رو به رو مي شد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به نظرات بلند آيت الله هاشمي رفسنجاني در حوزه اقتصاد اشاره كرد و گفت: وي در بحث مناطق آزاد نظرات ارزشمندي داشت كه اگر محقق مي شد وضع مناطق آزاد بهتر از اين بود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه ايشان در حوزه سياسي و مسائل بين المللي نيز دقت نظر زيادي داشت، افزود: آيت الله رفسنجاني سياستمداري برجسته و از نيروهاي وفادار به امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود و تلاش هاي زيادي براي حفظ نظام انجام داد.
وي مرحوم هاشمي رفسنجاني را مصلحي بين المللي دانست و افزود: در دوراني كه ايشان عهده دار پست رياست جمهوري بود در اجلاسي در پاكستان برخوردي با ملك عبدالله پادشاه عربستان داشت و سبب شد نگاه وي تغييركند، برخورد حكميانه سياسي وي سبب قوي شدن روابط دو كشور وهمچنين با ساير كشورها شده بود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر يكي از جلوه هاي زيباي زندگي ايشان را ارتباط صميمانه با رهبر معظم انقلاب ذكر كرد و گفت: وي شيفته رهبري بود و با اعتقاد كامل پابه پاي ايشان حركت مي كرد و اگر تشخيص مي داد در مساله اي نظر معظم له چيز ديگري است خلاف آن عمل نمي كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل ازايرنا، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت يكي از انديشه هاي مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني را تقريب شيعه وسني دانست و گفت: ايشان معتقد بود كه بايد با جهان اسلام ارتباط صميمانه داشته باشيم و زحمات زيادي در توسعه انديشه هاي تقريبي متحمل شد.
وي به نا امني هاي موجود در كشورهاي منظقه چون عراق، يمن، سوريه و افغانستان اشاره كرد و افزود : جمهوري اسلامي امروز امنيت كاملي دارد و اين مرهون تلاش هاي صورت گرفته است و به ياري خدا كشور مسير رو به رشدي را طي مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه مردم در برهه هاي مختلف قدرشناس تلاش هاي صورت گرفته هستند، اظهار كرد: زماني كه امام به كشور آمدند خبرگزاري ها اعلام كردند حدود پنج ميليون نفراز امام راحل استقبال كردند و زماني هم كه ايشان دارفاني را وداع گفتند تا 11 ميليون نفر جمعيت پيكرامام راحل را بدرقه كردند.
وي گفت: پس از مراسم تشييع پيكر امام خميني (ره) بدرقه آيت الله رفسنجاني از نظر جمعيت در رتبه دوم قرار داشت و به گفته خبرگزاري ها بيش از 2.5 ميليون نفر در اين مراسم حضور داشتند، از تمامي سليقه ها سياسي آمده بودند و آن شخصيت بزرگوار را با آبرومندي بدرقه كردند كه اميدواريم با ابرار و نيكان محشور شوند.
گفتني است مراسم بزرگداشت آيت الله هاشمي رفسنجاني پنجشنبه شب با حضور مديرعامل منطقه آزاد كيش و جمعي از معاونان و مديران سازماني، امام جمعه كيش، امام جمعه اهل سنت، مديران و رئيسان ادارات و نهادها، فرماندهان نظامي و انتظامي، رئيسان دانشگاه ها، ائمه جماعات و مردم مومن جزيره كيش از سوي سازمان منطقه آزاد كيش و نهاد امامت جمعه در مسجد خاتم الانبياء (ص) برگزار شد.




نظرات کاربران