حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

مسئله پیشگیری از بروز حوادث  مهم تر از برخورد با حادثه است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

مسئله پیشگیری از بروز حوادث  مهم تر از برخورد با حادثه است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

مسئله پیشگیری از بروز حوادث  مهم تر از برخورد با حادثه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

مسئله پیشگیری از بروز حوادث  مهم تر از برخورد با حادثه است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

مسئله پیشگیری از بروز حوادث  مهم تر از برخورد با حادثه است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

مسئله پیشگیری از بروز حوادث  مهم تر از برخورد با حادثه است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

مسئله پیشگیری از بروز حوادث  مهم تر از برخورد با حادثه است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

مسئله پیشگیری از بروز حوادث  مهم تر از برخورد با حادثه است
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

مسئله پیشگیری از بروز حوادث مهم تر از برخورد با حادثه است

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت تاکید کرد: در اسلام به رفاه عمومی و مقابله با حوادث و پیشگیری از وقوع آنها توجه جدی شده است.

به گزارش خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكردرجلسه تواصي به حق درجمع كاركنان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج زيارت با اشاره به فرو ريختن ساختمان پلاسكو، شهادت جمعي از آتش نشانان فداكار و مردم را موجب تاثر عموم مردم ، مقام معظم رهبري و مسئولان نظام عنوان كرد و با عرض تسليت اين حادثه مصيبت بار، براي شهدا علو درجات و براي خانواده هايشان صبرو اجر از درگاه الهي مسئلت نمود.
نماينده ولي فقيه در امورحج وزيارت با استناد به روايت «كلّكم راع و كلّكم مسؤول عن رعيّته» اظهار داشت: براساس اين روايت ما نسبت به خودمان و كساني كه با ما كار مي كنند وحتي نسبت به ساختمان ها وحيوانات هم مسئوليت داريم و نمي توانيم ازخودمان سلب مسئوليت كنيم.
وي افزود: پذيرش اين نكته مهم بعنوان يك اصل ديني و اسلامي ايجاب مي كند كه بطور طبيعي براي همه چيز برنامه ريزي داشته باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا بيان اينكه دراسلام روايات متعددي به مسايل محيط زيست ، بهداشت عمومي و نظافت شهر و روستا و... اشاره داد، گفت: اصل مهمي كه در روايات به آن توجه شده مسئله پيشگيري است و اسلام دستورهاي خوبي در اين خصوص دارد.
وي دستورات اسلامي براي داشتن تغذيه صحيح و سالم و پيشگيري از برخي بيماري ها را يادآور شد و گفت: بسياري ازدستورهاي ديني جنبه پيشگيري دارند و قبل ازآنكه انسانها با مشكل مواجه شوند راههاي عدم ورود و گرفتار شدن به آنها را يادآوري مي كنند.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه نبايد تصور كرد كه مسايل شهري جنبه ديني ندارد، افزود: روايات فراوني داريم كه بسياري از اين موارد را يادآور مي شود و گوياي آن است كه مردم و مسئولان حتي نسبت به ساختمان ها و حيوانات هم مسئوليت دارند.
وي با تاكيد براينكه دراسلام به رفاه عمومي و پيشگيري از بروزحوادث توجه جدي شده است، تصريح كرد: درهمه جا بويژه در شهرهاي بزرگ نمي توان سليقه اي عمل كرد و آينده نگري را كنار گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر مشكلاتي را كه در برخي مناطق تهران بدليل ساخت برج هاي بلند مرتبه ايجاد شده است يادآورشد و با اشاره به نحوه ساختمان سازي دربرخي شهرهاي اروپايي اظهارداشت: دراين شهرها ساختمان سازي براساس فكر و اصول بوده وعقل جمعي در باره آن تصميم گرفته است.
وي با اشاره به اينكه انتقال امكانات به شهرهاي ديگر براي جلوگيري ازهجوم جمعيت به شهرهاي بزرگ از راهكارهاي تجربه شده در دنيا است ، افزود: بايد آينده را مد نظر داشت چرا كه اگر خداي ناكرده براي تهران كه روي گسل زلزله است اتفاقي رخ دهد با توجه به ساخت برج هاي بلند در كنار اتوبان ها و در خيابان ها و كوچه هاي كم عرض چگونه مي توان به مردم امداد رساني كرد، آيا براي اين موارد هنگام صدور مجوزها فكر شده است؟.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه قوه قضائيه و مسئولان بايد به مسئوليت هاي خود درقبال اينگونه مسايل عمل كنند ، گفت: با گفتن اينكه ده ها اخطار به صاحبان اين ساختمان داديم كافي است و مسئوليت را از دوش ما برمي دارد؟.
وي افزود: مقام معظم رهبري امسال را سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام وعمل نام نهادند، يعني هم بايد اخطار داد و هم اگر مي بينيد براي جامعه و مردم خطري بوجود مي آيد قاطعانه ايستاد تا مشكل حل شود ، چرا كه اگراين اخطارها جنبه عملي پيدا نكند مشكلي را حل نخواهد كرد.
وي ادامه داد: درحالي كه دولت درتلاش است تا نرخ بيكاري را كاهش دهد يكمرتبه با يك چنين حوادثي جمع زيادي بيكار مي شوند وسرمايه شان از بين مي رود، حال بايد چقدرسرمايه گذاري شود تا اين افراد به جايي كه بودند، برگردند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه درصورت پيش بيني مناسب اين همه هزينه بر مردم و كشور تحميل نمي شود ، لزوم توجه به بيمه را يادآور شد و گفت: بيمه به نفع مردم است و بايد جدي گرفته شود، متاسفانه دراين ساختمان تعداد زيادي از كسبه بيمه نبودند و اين بخاطر آن است كه مسئله جدي نگرفته شده است.
وي با اشاره به اينكه درمناطق ديگرتهران هم برج هايي وجود دارند كه شبيه ساختمان پلاسكو فاقد امكانات مناسب هستند و مي توانند خطرساز باشند، افزود: بايد به صورت جدي به فكر جان مردم و تجارت وكسب و كار مردم بود و قاطعانه براي پيشگيري از حوادث مشابه وارد عمل شد.
نماينده ولي فقيه برلزوم تجليل ازآتش نشانان شهيد وعزيزاني كه درچند روزگذشته به صورت شبانه روزي درحال خدمت رساني در حادثه فروريختن ساختمان پلاسكو هستند تاكيد كرد و گفت : بايد از نظر حرفه اي و شغلي به اين افراد رسيدگي جدي و ابزار و امكانات شان مرتب به روزرساني شود و پيشرفته ترين ابزار روز دراختيار آنها قرار گيرد.
وي افزود: اين آتش نشانان از جان خود مايه گذاشتند، مردم را از آن ساختمان دور و از بروز فاجعه اي بزرگتر جلوگيري كردند و خود به شهادت رسيدند لذا همه ما وظيفه داريم خدمات آنان را پاس بداريم و كشور و بويژه خانواده هاي محترم اين عزيزان به داشتن چنين فرزندان خدومي افتخار كنند.
وي گفت: حرفه آتش نشاني بايد بعنوان حرفه اي سخت مورد توجه قراربگيرد واز نظر مادي امكانات بهتري به آنها داده شود و به خانواده شهدا وآسيب ديدگان هم توجه و رسيدگي شود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرابراز همدردي عمومي و همراهي مردم و مسئولان با آسيب ديدگان اين حادثه و رسيدگي به وضعيت شغلي آنان و حضور مردم براي تجليل از آتش نشانان در ايستگاههاي آتش نشاني را اقدامي شايسته و قابل تقدير دانست و افزود: صميميت و همراهي مردم در اين حادثه را بايد ارج نهاد و به قول هايي كه به آسيب ديدگان داده شده است بايد با برنامه ريزي مناسب عمل شود تا آنها بارديگر روي پاي خود بايستند.
وي تصريح كرد: اين از ويژگي هاي جامعه اسلامي است كه هم پوشاني دارند و براي هركسي كه مشكلي پيش مي آيد به كمك او مي روند تا آن را مرتفع و خلاء ها را پركنند. نماينده ولي فقيه درپايان ازخدمات و تلاش هاي بي وقفه شهرداري تهران، دولت ، صدا و سيما ، ارتش ، سپاه، بسيج و همه ارگانها و نهادهاي دولتي و مردمي كه در چند روز گذشته شبانه روزمشغول زحمت و تلاش بوده اند صميمانه تشكر و قدرداني كرد.




نظرات کاربران