رهبرمعظم انقلاب: همه ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند رهبرمعظم انقلاب: همه ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند رهبرمعظم انقلاب: همه ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبرمعظم انقلاب: همه ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند رهبرمعظم انقلاب: همه ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند رهبرمعظم انقلاب: همه ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند رهبرمعظم انقلاب: همه ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند رهبرمعظم انقلاب: همه ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند

رهبرمعظم انقلاب: همه ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند

این شهیدان، یک بار دیگر خاطرات فداکاری های دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان باشد، عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا، متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می‌کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، در پيامي با بزرگداشت فداكاري با شكوه و مظلومانه آتش‌نشانان مؤمن و با اخلاص در حادثه پلاسكو و با تشكر از همه دستگاه ها و افرادي كه در اين ده شبانه‌روز تلخ با همه‌ي توان، كار بزرگي را به پايان رساندند، خاطرنشان كردند: اين شهيدان، يك بار ديگر خاطرات فداكاري هاي دوران دفاع مقدس را زنده كردند و نشان دادند، ايراني مؤمن آنجا كه پاي خطرپذيري براي اداي وظيفه در ميان باشد، عزمي راسخ و شجاعتي مثال‌زدني را تجسّم مي‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بي‌چند و چون عرضه مي‌كند. پيام رهبر انقلاب در تجليل از فداكاري آتش نشانان شهيد به اين شرح است؛
بسم الله الرّحمن الرّحيم اكنون پس از شبها و روزهاي تلخ نگراني و كاوش، نوبت آن است كه ياد فداكاري با شكوه و مظلومانه‌ي آتش‌نشانان مؤمن و شجاع ملت ايران ثبت و بزرگ داشته شود و مرداني را كه حقاً بايد قهرمانان كم‌ادّعا و با اخلاص ناميده شوند همگان بشناسند و درس آنان را در خاطر نگه دارند.
اين جوانمردان براي نجات جان و مال هم‌ميهنان خود، با شهامتي شگفت‌انگيز به درون آتش و آوار رفتند و جان خود را در خطر نهادند و خود را فدا كردند. آنان يك بار ديگر خاطرات فداكاري هاي دوران دفاع مقدس را زنده كردند و نشان دادند كه ايراني مؤمن آنجا كه پاي خطرپذيري براي اداي وظيفه در ميان است عزمي راسخ و شجاعتي مثال‌زدني را تجسّم مي‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بي‌چند و چون عرضه مي كند. خانواده‌هاي داغدار و همه‌ي ملت ايران به اين عزم و شهامت برخاسته از ايمان ببالند و صاحبنظران، اين پديده را در تحليلها و محاسبات خود درباره‌ي ايران و ايراني مؤمن به حساب آورند. اين حادثه از سوئي غم‌انگيز و از سوئي افتخارآميز است. اينها شهيدان راه خدمت دشوار و انجام وظيفه‌ي پر خطرند و هرگز فراموش نخواهند شد ان‌شاء الله.
اينجانب در غم آن عزيزان و ديگر جان‌باختگان حادثه‌ي پلاسكو با خانواده‌ها و بازماندگان آنان شريكم و از خداوند متعال براي آنان رحمت الهي و براي اينان صبر و اجر مسألت ميكنم.
همچنين از دستگاه ها و افرادي كه در اين ده شبانه‌روز تلخ با همه‌ي توان براي نجات جان آتش‌نشانان و گرفتارشدگان، كوه سنگيني از كار و تلاش و همت و نگراني را بر دوش كشيدند و با همكاري و صميميّت، كاري بزرگ را به پايان رساندند تشكر ميكنم و پاداش الهي را براي آنان مي طلبم.
سيّدعلي خامنه‌اي
۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۵


| شناسه مطلب: 66077




رهبر انقلاب



نظرات کاربران