کتاب قرآنی به خط کوفی در کربلای معلی + عکس کتاب قرآنی به خط کوفی در کربلای معلی + عکس کتاب قرآنی به خط کوفی در کربلای معلی + عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب قرآنی به خط کوفی در کربلای معلی + عکس کتاب قرآنی به خط کوفی در کربلای معلی + عکس کتاب قرآنی به خط کوفی در کربلای معلی + عکس کتاب قرآنی به خط کوفی در کربلای معلی + عکس کتاب قرآنی به خط کوفی در کربلای معلی + عکس

کتاب قرآنی به خط کوفی در کربلای معلی + عکس

آستان مقدس حسینی کتاب قرآنی به خط کوفی متعلق به سال 229 هجری قمری را کشف کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در كربلاي معلي، مجمع تحقيق ميراث اهل بيت (ع) وابسته به آستان مقدس حسيني قرآن خطي متعلق به سال 229 هجري قمري را كشف كرد.
مشتاق المظفر مدير مجمع تحقق ميراث اهل بيت (ع) در اين رابطه به خبرنگاران گفت: اين نسخه قرآن كريم يكي از قديمي ترين نسخه‎هاي خطي قرآن كه با خط كوفي نوشته شده است و تا امروز هيچ كس نتوانسته كاتب اين نسخه قديمي از قرآن را شناسايي كند.
مدير مجمع تحقق ميراث اهل بيت (ع) تصريح كرد: اين مجمع تا الان بيش از 20 نسخه خطي قرآن كريم را دارد.
وي ادامه داد: كتاب «كنوز النجاح» نوشته شيخ طبرسي معروف به صاحب كتاب مشكاه الانوار است كه چندي پيش مجمع تحقق ميراث اهل بيت (ع) توانست به آن دست پيدا كند.
گفتني است كه مجمع تحقيق ميراث اهل بيت (ع) تحت اشراف آستان مقدس حسيني وظيفه دستيابي و نگهداري از كتاب‎هاي خطي با موضوعات قرآني و ديني را دارد.


| شناسه مطلب: 66382




قرآن موزه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران