حضور جمعی از روحانیون اهل تسنن در بارگاه مطهر علوی حضور جمعی از روحانیون اهل تسنن در بارگاه مطهر علوی حضور جمعی از روحانیون اهل تسنن در بارگاه مطهر علوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور جمعی از روحانیون اهل تسنن در بارگاه مطهر علوی حضور جمعی از روحانیون اهل تسنن در بارگاه مطهر علوی حضور جمعی از روحانیون اهل تسنن در بارگاه مطهر علوی حضور جمعی از روحانیون اهل تسنن در بارگاه مطهر علوی حضور جمعی از روحانیون اهل تسنن در بارگاه مطهر علوی

حضور جمعی از روحانیون اهل تسنن در بارگاه مطهر علوی

جمعی از روحانیون برجسته اهل تسنن با حضور در نجف اشرف به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شدند وبا مسئولین این آستان دیدار کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج و به نقل از واحد اطلاع رساني آستان علوي، دكتر مهدي الصميدعي مفتي اهل سنت عراق به همراه شماري از روحانيون وسران عشاير اهل تسنن (از همرزمان نيروهاي حشد شعبي در جبهه ضد داعش) به زيارت بارگاه مطهر علوي مشرف شدند و با جانشين توليت اين آستان ديدار و گفتگو كردند.
حاج خالد شنون جانشين توليت آستان علوي در رابطه با حضور اين مهمانان اظهار داشت: جمعي از روحانيون عزيز اهل تسنن و شماري از سران عشاير به زيارت حرم مطهر علوي مشرف شدند وطي حضور در نجف اشرف با برخي از مراجع عظام ديدار داشتند. طي اين ديدارها پيرامون ضرورت ايجاد دوستي وهمبستگي بين تمامي اديان ومذاهب گفتگو كرديم و بر طرح ديدگاه ها و تبادل نظر بين تمامي افراد جامعه به ويژه در شهر نجف اشرف تاكيد شد و پيرامون بازسازي مناطق جنگ زده و همكاري با ديوان اوقاف اهل تسنن به تبادل نظر پرداختيم.
عامر البياتي سخنگوي دار الافتاء عراق نيز در مصاحبه اى با واحد اطلاع رسانى آستان علوي اظهار داشت: به لطف پروردگار امروز در شهر نجف در پيشگاه پسر عموي رسول خدا وهمسر حضرت فاطمه، حضرت علي (ع) هستيم واز درگاه الهي خواهانيم كه پاداش زيارت اين مكان مطهر را در نامه اعمالمان درج نمايد وبه ما توفيق همكاري در راستاي نيكي وتقوي عنايت بفرمايد تا مصداق آيه (انما المومنون اخوه) باشيم.
وي افزود: زيارت امروز ما و حضورمان در نجف اشرف درصفحات تاريخ دارالافتاء به يادگار خواهد ماند. دكتر شيخ مهدي احمد الصميدعي كه از سلاله پيامبر مي باشد سرپرست اين هيأت بود و به همراه ايشان در اين روز جاودان و به يادماندنى در زندگي خود به زيارت جدش حضرت علي آمديم. از خداوند منان مي طلبيم كه همبستگي موجود بين همه ما عميق تر شود و همگي به سوي يك هدف مشترك پيش رويم.
سخنگوي دارالافتاء عراق در ادامه گفت: امروز براي ديدار و مشورت با مراجع نجف اشرف به اين شهر آمديم و طي آن پيرامون مسائل مختلف ملي وايجاد همكاري مشترك وهمبستگي بين امت اسلام و تمامي افراد ملت عراق به تبادل نظر پرداختيم.
البياتي خاطر نشان كرد: ما در ميان اهل تسنن از اهل حل وعقد هستيم و دارالافتاء عراق كه هميشه ديدگاه گفتماني ميانه رو و معتدلي را در پيش گرفته بين همگي قابل قبول ومورد احترام است و از خداوند متعال در اين زمينه توفيق را مسئلت مي كنيم.
وي در ادامه گفت: امروز شخصيتهاي برجسته اي از جامعه اهل سنت عراق به زيارت حرم علوي آمدند. در ميان آنها روحانيون ، سخنرانان برجسته ،ائمه مساجد و سران قبايل سني همپيمان با نيروهاي حشد الشعبي در جبهه ضد داعش حضور دارند كه در كنار برادران رزمنده جان ومال خود را فداي ميهن و پرچم الله اكبر كردند. سران عشاير حاضر در اين جلسه جملگي با ساير افراد ملت عراق اعلام همبستگي مي كنند وهيچكس به تجزيه خاك عراق رضايت نمي دهد.
گفتني است ميهمانان آستان علوي همچنين ضمن حضور در حرم مطهر از پروژه هاي عمراني اين آستان بازديد كردند.


| شناسه مطلب: 67203




اهل تسنن مفتي علوي



نظرات کاربران