تقدیر آیت الله‌مدرسی از برنامه‌های بعثه در عراق تقدیر آیت الله‌مدرسی از برنامه‌های بعثه در عراق تقدیر آیت الله‌مدرسی از برنامه‌های بعثه در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقدیر آیت الله‌مدرسی از برنامه‌های بعثه در عراق تقدیر آیت الله‌مدرسی از برنامه‌های بعثه در عراق تقدیر آیت الله‌مدرسی از برنامه‌های بعثه در عراق تقدیر آیت الله‌مدرسی از برنامه‌های بعثه در عراق تقدیر آیت الله‌مدرسی از برنامه‌های بعثه در عراق

تقدیر آیت الله‌مدرسی از برنامه‌های بعثه در عراق

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در دیدار با آیت الله مدرسی از مراجع عظام عراق با ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: مراسم تحویل سال در حرم مطهر امام حسین (ع) در نوع خود بی‌نظیر بود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، آيت الله مدرسي در اين ديدار با تقدير از برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري گفت: بنده شاهد برخي از برنامه هاي شما هستم و تشكر خود را از نظم و انضباط و كيفيت اين مراسمات ابراز مي دارم.
وي با بيان اينكه مناسب است روحانيون، مداحان و زائران تجربيات خود را در اين سفر مكتوب كرده و در اختيار بعثه قرار دهند گفت: استفاده بهينه از اين تجربيات و پيشنهادها مي تواند در معرفت افزايي بيشتر زائران نقش مهمي ايفا كند.
اين مرجع تقليد گفت: بايد براي زائران پس از مراجعت به ايران نيز برنامه داشت تا آنها كه در اين سفر منقلب شده و توبه كرده اند، در بازگشت از كشور نيز همين خط را ادامه دهند و معنويت را در زندگي خود افزايش ببخشند.
آيت الله مدرسي با بيان اينكه در مقابل شور حسيني بايد شعور حسيني را در زائران افزايش داد خاطرنشان كرد: خصوصيت زمين كربلا اين است كه در اينجا انسان با دو كلمه حرف منقلب مي شود و روحيه بالا پيدا كرده و توبه مي كند و وظيفه ماست كه خودسازي را در زائران افزايش دهيم.
در ابتداي اين ديدار، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با ارائه گزارشي از برنامه هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري گفت: مراسم تحويل سال در حرم مطهر امام حسين (ع) در نوع خود بي نظير بود.
حجت الاسلام والمسملين نجفي روحاني با بيان اينكه اين برنامه با نظم و انضباط خاصي برگزار شد گفت: زائران در لحظه تحويل سال، با حالت معنوي، دعاي مخصوص اين لحظه يعني "يا مقلب القلوب و الابصار..." را رو به سمت ضريح و بارگاه منورمعصومين(عليهم السلام) تكرار كردند.
وي افزود: توليت آستان مقدس حسيني تمام امكانات را براي برگزاري هر چه بهتر اين مراسم در اختيار بعثه قرار داد به طوري كه حتي در اطراف حرم و بين الحرمين نيز، صوت مراسم پخش مي شد.
نجفي روحاني يكي ديگر از برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري را برگزاري همايشي با عنوان «احلي من العسل» برشمرد و گفت: در روزهاي فرد، 300 نفر از دانشجويان در محل بعثه مقام معظم رهبري حضور پيدا كرده و پس از سخنراني، شاهد برنامه «از كربلاي حسيني تا كربلاي خميني» كه با هدف معرفت افزايي و پيوند عميق دانشجويان با دين اجرا مي شود، هستند.
مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق برگزاري جلسات هم انديشي با اساتيد و دانشجويان و شنيدن پيشنهادات و نقطه نظرات آنها را جزء برنامه هاي مداوم بعثه برشمرد و گفت: اين نظرات جمع آوري شده و آنهايي كه قابليت اجرايي شدن دارد عملي مي گردد.
وي همچنين از ديگر برنامه هاي بعثه را روايتگري مصور در محل حرم حضرت حر دانست و گفت: در اين برنامه كه با موضوع توبه برگزار مي شود، جوانان دانشجو به صورت تصويري با رويدادهاي واقعه كربلا و مسائل اتفاق افتاده براي حضرت حر بن رياحي آشنا مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين ديگر برنامه بعثه مقام معظم رهبري در ايام نوروز را مراسم «جنگ جوانه ها» ويژه كودكان 6 تا 11 سال دانست و گفت: اين مراسم با حضور بيش از 200 كودك در محل خيمه گاه برگزار مي شد و كودكان در اين مراسم با زبان كودكانه علاوه بر آشنايي با زيارت و ثواب زيارت امام حسين(ع)، با واقعه كربلا نيز آشنا مي شدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران