زایران عتبات می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند زایران عتبات می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند زایران عتبات می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زایران عتبات می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند زایران عتبات می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند زایران عتبات می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند زایران عتبات می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند زایران عتبات می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند

زایران عتبات می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند

زایران ایرانی در عتبات عالیات می‌توانند 29 اردیبهشت با در دست داشتن شناسنامه و یا گذرنامه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

حسن قشقاوي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين‌كه هيات‌هاي اجرايي انتخابات رياست جمهوري در خارج از كشور و هم‌چنين هيات‌هاي نظارت فعاليت خود را آغاز كرده‌اند، گفت: با حكم آقاي رحماني‌فضلي،‌ آقاي محمدي مديركل امور ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه با عنوان رئيس هيات اجرايي انتخابات در خارج از كشور انتخاب شده است.
قشقاوي با بيان اين‌كه وي نيز از سوي هيات مركزي نظارت بر انتخابات و با حكم آيت‌الله جنتي به عنوان رئيس هيات نظارت بر انتخابات در خارج از كشور تعيين شده است، گفت: نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور موظف شده‌اند اعضاي هيات اجرايي و اعضاي هيات نظارت بر انتخابات را تعيين كنند كه در اكثر نمايندگي‌ها تركيب دو هيات مذكور مشخص شده است.
اين مقام مسئول در وزارت خارجه گفت: ملزومات و لوازم برگزاري انتخابات از جمله برگه تعرفه و مهر و ديگر موارد تهيه شده و به موقع به نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور ارسال خواهد شد. حدود 90 درصد از حوزه‌هاي انتخابيه در خارج از كشور براي استقرار صندوق انتخابات مشخص شده‌اند و هيات‌هاي نظارت و اجرايي جلساتي را به صورت منظم برگزار كرده‌اند.
در اواسط اسفندماه توسط هيأت نظارت برانتخابات شوراي نگهبان، رئيس و اعضاي هيأت نظارت بر انتخابات رياست جمهوري در خارج از كشور منصوب شد.
با تصويب هيأت مركزي نظارت بر انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري در حكمي از سوي رئيس هيأت نظارت، حسن قشقاوي معاون وزير امور خارجه به عنوان رئيس، مهدي اهري‌ مصطفوي، محمدرضا حواصلي آشتياني، ميرمسعود حسينيان و محمود اصفهاني‌نژاد به عنوان اعضاي هيأت نظارت بر انتخابات رياست جمهوري خارج از كشور منصوب شدند.
روز گذشته نيز احمدي معاون سياسي وزير كشور گفت: افراد خارج از كشور كه در روز 29 اسفند ارديبهشت 1396، 18 سال تمام داشته باشند يعني متولدين 29 ارديبهشت 1378 و قبل از آن مي‌توانند در مراكزي كه صندوق‌ها با كمك وزارت خارجه پيش‌بيني شده است در انتخابات شركت كرده و راي دهند.
رييس ستاد انتخابات كشور گفت: اگر كساني در خارج از كشور شناسنامه همراهشان نباشد با ارائه پاسپورت مي‌توانند در انتخابات شركت كنند و ما پيش‌بيني كرديم كه در حدود 140 محل انتخابات انجام گيرد.


| شناسه مطلب: 67436




انتخابات



نظرات کاربران