گرد و غبار شدید در کربلا زائران را غافلگیر کرد +تصاویر گرد و غبار شدید در کربلا زائران را غافلگیر کرد +تصاویر گرد و غبار شدید در کربلا زائران را غافلگیر کرد +تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گرد و غبار شدید در کربلا زائران را غافلگیر کرد +تصاویر گرد و غبار شدید در کربلا زائران را غافلگیر کرد +تصاویر گرد و غبار شدید در کربلا زائران را غافلگیر کرد +تصاویر گرد و غبار شدید در کربلا زائران را غافلگیر کرد +تصاویر گرد و غبار شدید در کربلا زائران را غافلگیر کرد +تصاویر

گرد و غبار شدید در کربلا زائران را غافلگیر کرد +تصاویر

عصر روز پنج شنبه به ناگاه گرد و غبار شدیدی آسمان کربلا را فرا گرفت، به نحوی که دید به کمترین میزان خود رسیده بود و زائران غافلگیر شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، با فرا رسيدن فصل گرما در عراق و مشكل كمبود شديد نزولات آسماني شاهد پديده گرد و غبار در كربلا بوديم.
عصر روز پنج شنبه به ناگاه گرد و غبار شديدي آسمان كربلا را فرا گرفت، به نحوي كه ديد به كمترين ميزان خود رسيده بود و زائران غافلگير شدند، اين پديده تا يك ساعت ادامه داشت و به تدريج وضعيت به حال سابق خود برگشت.
بسياري از زائران در شب زيارتي امام حسين(ع) در حال ورود به كربلا بودند يا در كربلا و حرم حسيني حضور داشتند.
حتي گنبد طلايي امام حسين(ع) و حضرت عباس(ع) نيز براي ساعتي در ميان گرد و غبار محو شده بود.
استفاده از ماسك را براي در امان ماندن از دست ذرات ريز معلق در هوا و به طبع آن دچار نشدن به بيماري هاي تنفسي از جمله راهكارهاي حفظ سلامتي زائران است.
زائران بهتر است از ماسك براي پوشش بيني و دهان خود استفاده كنند و در نظر داشته باشند كه ماسك هاي كاغذي معمولي و دستمال نمي تواند جلوي ورود ذرات ريز گرد و غبار به سيستم تنفسي را بگيرد و تنها استفاده از ماسك هاي ويژه كه براي اين منظور طراحي شده است، پيشنهاد مي شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران