ورود میلیونی زوار به بغداد ورود میلیونی زوار به بغداد ورود میلیونی زوار به بغداد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ورود میلیونی زوار به بغداد ورود میلیونی زوار به بغداد ورود میلیونی زوار به بغداد ورود میلیونی زوار به بغداد ورود میلیونی زوار به بغداد

ورود میلیونی زوار به بغداد

دسته های بزرگ زائران روز جمعه نیز بدون توقف وارد بغداد شدند تا در مسیرهای تعیین شده به سمت کاظمین حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، جمعيت همچنان از گوشه و كنار عراق و بغداد از راه هاي دور و نزديك وارد مسيرهاي راهپيمايي به سمت كاظمين مي شوند و دسته دسته پس از ورود به كاظمين به صحن و سراي امامين كاظم و جواد(ع) مي شتابند و تا روز جمعه تعداد زائران ورودي از يكي ميليون عبور كرده است.
نخست وزير عراق براي پيگيري تدابير امنيتي به مقر فرماندهي عمليات بغداد رفت تا بر روند اجراي تدابير امنيتي مراسم امسال سالگرد شهادت امام موسي بن جعفر (ع) نظارت كند. فرماندهان عمليات بغداد، گزارشي از روند اجراي طرح امنيتي ويژه زيارت امام كاظم را به العبادي ارائه كردند و وي نيز دستورات و توصيه هايي را براي به اجرا گذاشتن اقدامات پيشگيرانه صادر كرد.
در محوطه بيروني و داخل حرم امامين نيز غلغله است و جمعيت در آن موج مي زند و حركت پياده با دشواري همراه است.
مقررات راهنمايي ويژه اي نيز به همين مناسبت به اجرا گذاشته شده است، بطوري كه تعدادي از پل هاي رابط در داخل بغداد مسدود شد و مسيرهاي راهپيمايي و دروازه هاي كاظمين نيز از روز پنجشنبه بطور كامل بر روي خودروهاي عبور بسته شده است.
فرماندهي عمليات بغداد در اطلاعيه هايي كه بطور مكرر از رسانه ها پخش مي شود، خواستار عدم حمل سلاح از سوي زائران شده است و توصيه كرده كه از خوردني و نوشيدني هايي كه منبع و منشاء آن شناخته شده نيست، خودداري كنند.
اين فرماندهي همچنين از زائران درخواست كرده كه چمدان، ساك و بسته هاي حجيم با خود همراه نياورند و نيز به شايعات توجه نكرده و به اشاعه آن دامن نزنند.
نيروهاي امنيتي بطور گسترده در ميسرهاي راهپيمايي و محلات كاظمين پراكنده و مستقر شده اند و مراسم را بطور محسوس و نامحسوس زير نظر دارند.
نيروهاي امنيتي در روز جمعه موفق شدند در اجراي طرح ويژه خود يك موتورسيكلت بمب گذاري شده را از رسيدن به زوار در جنوب بغداد بازدارند و راكب انتحاري آن را به هلاكت برسانند.
موكب هاي پذيرايي نيز از روز چهارشنبه گذشته كار خود را شروع كرده اند و از زائران خسته از راهپيمايي هاي طولاني استقبال مي كنند. بيشتر اين موكب ها متعلق به اهالي بغداد و كاظمين است و برخي ديگر نيز از شهرهاي مختلف به بغداد آمده اند تا به زائران خدمات رساني كنند.
از سوي ديگر بغداد و تعدادي ازاستان هاي عراق روز يكشنبه آينده را به مناسبت سالگرد شهادت امام موسي بن جعفر(ع) تعطيل رسمي اعلام كردند.
حيدرالعبادي نخست وزير عراق، تعطيل رسمي در بغداد را اعلام كرد و شوراهاي استان هاي ذي قار، واسط، بابل، كربلا و دياله نيز اين روز را تعطيل رسمي اعلام كردند و پيش بيني مي شود، برخي ديگر از استان ها نيز روز يكشنبه را تعطيل رسمي اعلام كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران