شب زنده داری دیشب در کاظمین شب زنده داری دیشب در کاظمین شب زنده داری دیشب در کاظمین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شب زنده داری دیشب در کاظمین شب زنده داری دیشب در کاظمین شب زنده داری دیشب در کاظمین شب زنده داری دیشب در کاظمین شب زنده داری دیشب در کاظمین

شب زنده داری دیشب در کاظمین

درهای حرمین امامین جوادین علیهما السلام دیشب تا صبح بر روی زائرانی که در شب شهادت موسی بن جعفر(ع) خود را از راه دور و نزدیک به کاظمین رسانده بودند، باز بود، زائران عاشق و دلسوخته ای که موج وار وارد حرم و از در دیگر خارج می شدند و این حرکت لحظه ای قطع نشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از منابع خبري ، موكب هاي پذيرايي از زائران باب الحوائج پذيرايي و خدمات رساني از روز شنبه به صبح يكشنبه متصل كردند و موكب داران زائران را به استراحت ، خوردن غذا و نوشيدن آب دعوت مي كردند.
ازدحام جمعيت درمحيط پيراموني حرمين امامين كاظم و جواد (ع) به حدي بود كه ورود به داخل حرم به سختي صورت مي گرفت.
پشت باجه هاي امانات صف هاي طولاني تشكيل شده بود و آخرين بازرسي ورود در كاظمين كه به داخل حرم امتداد مي يابد، ازدحام شديدتري داشت.
بسياري از زائران عراقي درهمان محوطه بيروني حرم زيارت نامه مي خواندند، سلام مي دادند و سپس از كاظمين خارج مي شدند.
مداحاني كه درميانشان از سرشناس ها تا ناشناخته ها وجود داشت، در طول خيابان ها و كوچه هاي محل تجمع جمعيت زائر، نوحه و مرثيه سرمي دادند و زنان و مردان گردشان حلقه مي زدند و ديدني تر، اشك هاي جاري نوجوانان دختر و پسري بود كه صورت هايشان خيس شده بود.
مسيرهاي مختلفي كه براي عبور پياده زائران به سمت كاظمين در نظر گرفته شده ، جملگي تحت كنترل نيروهاي امنيتي و تحت پوشش موكب هاي خدمات رساني قرار دارند و هيات هاي عزادار بصورت نمادين ، ماكت هاي كوچك و بزرگي را به نشانه زندان امام ، به نمايش گذاشته اند.
آخرين آمارهاي اعلام شده از سوي مقام هاي عراقي ، حكايت از آن دارد كه جمعيت شركت كننده در مراسم امسال سالگرد شهادت موسي بن جعفر(ع) طي ۳ روز گذشته، از عدد ۲ ميليون زائر عبور كرده است.
ورود زائران به كاظمين در شب گذشته تا بامداد بدون توقف ادامه يافت و امروز يكشنبه با حمل نمادين تابوت امام (ع) به اوج خود مي رسد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران