آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه

آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حاجیان ایرانی از اوایل مرداد ماه به مراسم حج تمتع اعزام شده و طی یک بازه زمانی یک‌ماهه تمام حاجیان به مراسم حج مشرف می‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج آقاي حميد محمدي با بيان اين مطلب افزود: نگراني‌ها در رابطه با اعزام زائران ايراني به مراسم حج برطرف شده و افرادي كه تا تاريخ 31 شهريور ماه سال 85 براي حضور در مراسم حج ثبت نام كرده اند مي‌توانند به بانك‌ها مراجعه و روند ثبت نام خود را تكميل كنند.
وي افزود: افرادي كه پيش از اين با مراجعه به بانك ملي اقدام به وديعه گذاري كرده اند مي‌توانند بار ديگر به اين بانك مراجعه كرده و باقي مانده مبلغ در نظر گرفته شده را پرداخت كنند.
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص مبلغ نهايي اخذ شده از متقاضيان تشرف اظهار كرد: مبناي تشرف به مراسم حج در سال 96 ثبت نام اوليه در بانك و در نهايت پرداخت مبلغ 10 ميليون تومان است.
محمدي ادامه داد: لازم نيست افراد 10 ميليون تومان را به طور كامل پرداخت كنند بلكه افرادي كه يبش از اين يك ميليون تومان وديعه گذاري كرده اند مي‌توانند سود مبلغ پرداختي خود را نيز دريافت كرده و در نهايت در مجموع اين رقم را پرداخت كنند.
وي از اقدامات صورت گرفته به منظور مشخص كردن كاروان‌هاي حاجيان ايراني خبر داد و تصريح كرد: به زودي كاروان‌هاي اعزامي از سوي سازمان حج و زيارت معرفي و افراد مي‌توانند كاروان خود را انتخاب كنند.
رئيس سازمان حج و زيارت در پاسخ به اين پرسش كه وضعيت اعزام حاجيان به حج عمره به چه صورت خواهد شد؟، خاطر نشان كرد: پس از اعزام حاجيان ايراني به حج عمره در سال 94 و اقدام ناشايست دو مامور فرودگاه جده، اعزام زائران به حج عمره متوقف شده بود اما پس از محاكمه دو پليس عربستان و گذراندن دوران محكوميت، شرايط اكنون براي اعزام حاجيان ايراني بار ديگر مهيا شده است.
محمدي تاكيد كرد: اعتقاد ما اين است كه حاجيان ايراني بايد با عزت و كرامت به مراسم حج اعزام شده و اكنون مقدمات اين اتفاق نيز فراهم شده‌است.


| شناسه مطلب: 67682




حج تمتع محمدي



نظرات کاربران