از مجموعه فقه و زندگی؛

بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود از مجموعه فقه و زندگی؛

بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود از مجموعه فقه و زندگی؛

بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از مجموعه فقه و زندگی؛

بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود از مجموعه فقه و زندگی؛

بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود از مجموعه فقه و زندگی؛

بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود از مجموعه فقه و زندگی؛

بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود از مجموعه فقه و زندگی؛

بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود
از مجموعه فقه و زندگی؛

بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود

پژوهشکده امر به معرف و نهی از منکر، با همکاری نشر بهار دلها، شانزدهیمن جلد از مجموعه فقه و زندگی را با عنوان کتاب «احکام انتخابات» منتشر کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پژوهشكده امر به معرف و نهي از منكر، با همكاري نشر بهار دلها، شانزدهيمن جلد از مجموعه فقه و زندگي، نوشته سيد سيف الله نحوي را با عنوان كتاب «احكام انتخابات» منتشر كرده است.
در عنوان «سخن پژوهشكده» در ابتدا به ضرورت انتخاب درست در زندگي، اشاره و سپس به اهميت حضور اجتماعي مردم در صنحه هاي اجتماعي و انتخابات پرداخته و در پايان چهار وظيفه مردم در انتخابات مطرح شده است.
در عنوان «سخن پژوهشكده» اين كتاب مي‌خوانيم: « ...انتخاب نظام سياسي، انتخاب رهبري الهي، انتخاب نمايندگان مؤمن و صالح و شجاع و بيدار، انتخاب رشته تحصيلي، انتخاب شهر و محل كار و زندگي، انتخاب همسر و همكار و همسايه و انتخاب دوست و شريك تجاري همه‌ و همه نمونه‌هاي كوچك و بزرگ انتخاب در زندگي انسان‌هاست. انسان در انتخاب‌كردن مجبور است، هر كسي انتخاب نكند، ديگران براي او انتخاب مي‌كنند.
حفظ آزادي و استقلال و ايمان و اخلاق و عدالت اجتماعي تنها در سايه انتخاب درست ميسّر است. قرآن در ارزيابي انسان‌ها، ايمان و دانش و تقوا و جهاد را مهمترين شاخص‌ها مي‌داند و انتخابگران بايد به اين معيارها توجه كنند.
هر انتخاب درست، زمينه انتخابي بهتر و عالي‌تر را فراهم مي‌آورد و هر انتخاب غلط توان انتخاب خوب بعدي را از انسان سلب مي‌كند، انتخاب خوب پله‌اي به‌سوي آزادي و آگاهي و عدالت و مقام قرب الهي است. انتخاب بد، زمينه سقوط بيشتر و محدوديت افزون‌تر را فراهم مي‌سازد. بنابراين، حضور در انتخابات گوناگون اجتماعي و نظردادن در امور مربوط به زندگي جمعي مقتضاي ايمان و عقل و احساس مسؤوليت اجتماعي و نوعي پيشگيري از منكر و حمايت از معروف است. با روي كار آمدن صالحان ميدان براي همه ارزش‌ها باز مي‌شود و با اقتدار ناصالحان زمينه‌هاي اجراي قوانين قرآن و اسلام كاهش مي‌يابد و با سلطه اشرار، ابرار، گوشه‌نشين مي‌شوند.
همه ما در انتخابات چهار وظيفه بزرگ داريم:
۱. حضور جدّي و بانشاط و مسئولانه در تمام انتخابات مربوط به سرنوشت سياسي و فرهنگي و اقتصادي كشور؛
۲. رأي‌دادن و گزينش بهترين‌ها و تلاش براي شناخت بهترين‌هاي ايماني، اخلاقي، علمي، و توانمندترين‌ها در چارچوب قوانين الهي؛
۳. عدم‌اهانت به ديگران و حفظ شخصيت عموم مسلمين و ابعاد مثبت ديگران براي امكان بهره‌گيري از آنان در جايگاه‌هاي شايسته و مناسب؛
۴. تمام دست‌اندركاران (كانديداها، رأي‌دهندگان و هواداران و مجريان) با قصد قربت وارد ميدان شويم و سعي كنيم كار را به شايسته‌ترين‌ها بسپاريم.»
درباره اهداف نگارش كتاب «احكام انتخابات» نيز در بخش «سخن پژوهشكده » چنين آمده است: «كتاب حاضر كه در مجموعه «فقه و زندگي» فراهم آمده، به كاوش در معروف و منكرهاي سياسي و مرتبط با انتخابات پرداخته و اصول رفتار اسلامي را براي انتخاب‌كنندگان و انتخاب‌شوندگان و ديگر دست‌اندركاران و هواداران روشن ساخته است. اميدواريم با شناخت وظيفه الهي و عمل به آن گام‌هايي بلندتر به‌سوي كسب رضاي خداوند و خدمت به بندگان او برداريم و در تقويت نظام اسلامي بكوشيم.»
نگارنده در فصل اول عنوان‌هاي «انسان و سرنوشت»، «وجوب حضور در صحنه»، «تكليف‌محوري»، «آثار انتخابات»، «آفات عدم‌حضور و انتخاب نادرست»، «بي‌تفاوتي، گناهي بزرگ»، «ذلت جامعه اسلامي»، «گسترش ظلم»، «ضررهاي جبران‌ناپذير» و «پاسخگويي در محضر الهي» را بررسي نموده است.
«شرايط انتخاب‌شوندگان» و «وظايف و اختيارات» نهادهاي مربوط همچون مجلس خبرگان، رييس جمهور و نمايندگان مجلس از موضوع‌هايي است كه نگارنده در فصل دوم به آنها مي‌پردازد.
همچنين نويشنده در فصل سوم به عنوان‌هاي: «ضوابط اسلامي تبليغات»، «منكرات تبليغاتي»، «نقش رسانه‌هاي جمعي» در تبليغات انتخاباتي توجه دارد و در فصل چهارم نيز «مفهوم و ضرورت انتخاب اصلح» و «راه‌هاي شناخت اصلح» را پيش روي خوانندگان قرار مي‌دهد.
«حقوق و مسئوليت‌هاي انتخاب‌كنندگان» و «وظايف و موازين مجريان انتخابات» از موضوع هاي است كه در فصل پنجم به چشم مي‌خورد.
همچنين نويسنده در صفحه 92 به نقش رسانه‌هاي جمعي در انتخابات و وظايف آنها تبليغات انتخاباتي مي‌پردازد، و مي‌نويسد: «...دست‌اندركاران و طراحان اصلي رسانه‌ها مي‌بايست همه موازين شرعي و فقهي پيام‌رساني از قبيل امانتداري، راستگويي، موقعيت‌شناسي، مخاطب‌شناسي، عدالت در ارائه پيام، بي‌طرفي، دفاع از منافع ملي، تبليغ ارزش‌هاي اخلاقي، تقويت حس همدلي و وحدت ملي، حمايت صريح از اصول قانون اساسي، تبيين مقام ولايت و... را در قالب‌هاي هنري، رسالت اصلي خويش بدانند.
همچنين پرهيز از سياه‌نمايي، رفتارهاي جناحي، گفتارهاي توهين‌آميز، نقل بي‌پرده و صريح نظرات نامزدها، تأثيرپذيري از صاحبان ثروت، تعريف و تمجيدهاي اغراق‌آميز و كناره‌گيري از تمامي صفات نكوهيده در مكتب اخلاقي اسلام را پيشه خود سازند.
بر ارباب وسايل ارتباط جمعي، هنرمندان، و نويسندگان لازم است علم، هنر و ابزار خود را در جهت ترويج معروف و نهي از منكر و پيشگيري از اخلاق ناپسند اجتماعي به‌كارگيرند و هنر، علم و ابزار نوين ارتباط جمعي را در جهت القاي شبهه و گمراهي و يا اشاعه اخلاق ناپسند به‌كار نگيرند.»
پژوهشكده امر به معروف و نهي از منكر با همكاري نشر بهار دلها، كتاب «احكام انتخابات» را با شمارگان 3000 نسخه، به قيمت 5500 تومان، در قطع رقعي منتشر كرده است و علاقه‌مندان مي‌توانند براي دانلود كتاب از سايت فرهنگسراي معروف اينجا را و براي دانلود نسخه PDF بر روي گزينه دانلود فايل كليك كنند.
ضمنا علاقه‌مندان براي خريد اين كتاب و ديگر آثار پژوهشكده نيز مي‌توانند به فروشگاه مجازي فرهنگسراي معروف به آدرس www.shop.fmaroof.ir مراجعه كرده يا با شماره تماس ۷۷۳۳۹۳۳-۰۲۵۳ تماس بگيرند.
براي دريافت متن كامل كتاب اينجا را كليك نماييد.




نظرات کاربران