مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد

قیمت‌گذاری طرح خشت‌های آسمانی پروژه ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع)

مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات از اجرای طرح خشت‌های آسمانی جهت اجرای پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) از برنامه‌های این ستاد برای تسهیل در مشارکت مردم در این امر معنوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، عباس قطب الديني با اشاره به سابقه و پيشينه پيشگامي مردم ايران در عرصه‌هاي مختلف ديني، ولايي و انقلابي و تقدير از همكاري و مشاركت آنها گفت: نشان ارادت اهل بيت(ع) در اين مقطع از زمان و براي كمك به بازسازي عتبات عاليات افتخاري والا و ارزشمند است.
وي افزود: امروز توفيق زيارت عتبات عاليات، مرهون امام خميني(ره) و خون شهداي مظلوم دفاع مقدس است و ما بايد قدردان اين موهبت باشيم كه با نيت ساختن حرم‌هاي مطهر اهل بيت(ع) در اعتاب مقدسه گرد هم مي‌آييم.
مدير امور استان‌هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور با اشاره به تاريخچه فعاليت اين ستاد از سال 1382 و با عنوان پشتيباني از مردم مظلوم عراق و انتقال و ساماندهي آوارگان عراقي گفت: ستاد بازسازي عتبات عاليات سپس فعاليت خود را با هدف زدودن گرد و غبار غريبي و مظلوميت از حرم‌هاي مطهر ائمه معصومين(ع) و بازسازي، توسعه رسيدگي به اماكن مذهبي در عراق و ديگر كشور‌ها ادامه داد.
قطب الديني با اشاره به فعاليت ستاد بازسازي عتبات عاليات در قالب برنامه‌هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت اضافه كرد: برنامه كوتاه مدت اين ستاد در ابتدا به مدت 6 ماه و با نظافت و آراستگي حرم‌هاي مطهر حضرات ائمه معصومين(ع) در عراق انجام شد.
وي ادامه داد: برنامه ميان مدت نيز با بازسازي 100 درصدي عتبات عاليات شامل سنگ كاري، مقرنس، معرق و تعويض درب حرم‌هاي مطهر پايان يافت و توسعه اين اماكن مقدس در دستور كار قرار گرفت.
وي درخصوص طرح‌هاي زيربنايي و توسعه‌اي عتبات عاليات هم گفت: احداث صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) با زيربناي 220 هزار متر مربع در نجف اشرف از جمله اين طرح هاست كه فاز اول آن با زيربناي 90 هزار متر مربع تكميل شد.
قطب الديني افزود: طرح ترفيع 7 و نيم متري گنبد حرم نوراني حضرت اباعبدالله الحسين (ع) به نام مردم كرمان، كاهش قطر ستون‌هاي اطراف ضريح مطهر حضرت امام حسين (ع) با عمليات دشوار فني و مهندسي، سنگفرش بين الحرمين، احداث بيمارستان 120 تختخوابي امام سجاد (ع) با زيربناي 11 هزار مترمربع براي رفاه زائرين، احداث مجتمع خدماتي سيدالشهدا (ع) و مضيف زائران، و طرح احداث و توسعه صحن عقيله بني هاشم (س) در حد فاصل خيمه گاه تا حرم حسيني (ع)، از طرح‌هاي اين ستاد علاوه بر بازسازي حرم‌هاي مطهر و بر اساس طرح جامع توسعه حرم حسيني در كربلاي معلاست كه فاز اول صحن عقيله بني هاشم (س) از 8 ماه گذشته آغاز شد و تا آخر سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي اضافه كرد: طلاكاري گنبد، تعمير و تكميل ايوان و سنگ فرش حرم مطهر امامين كاظمين (ع) و بازسازي مسجد صفوي از اقدامات اين ستاد در شهر مقدس كاظمين عراق است.
مدير امور استان‌هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات، پيرامون فعاليت‌هاي صورت گرفته براي بازسازي و توسعه حرم مطهر و نوراني امامين عسكريين (ع) در سامرا هم گفت: پس از تخريب گنبد و بارگاه نوراني اين 2 امام بزرگوار (ع) در سال‌هاي 84 و 86، عمليات ساخت بهتر از گذشته و توسعه اين مضجع شريف آغاز شد.
قطب الديني، احداث بنا، ساخت و طلاكاري گنبد، ساخت ضريح مطهر، سنگفرش و طرح توسعه سرداب مقدس امام زمان (عج) را از كارهاي زيربنايي اين ستاد در حرم امامين عسكريين (ع) بيان كرد كه با كمك اهل بيت(ع) و ياري مردم ولايي صورت گرفت.
وي اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 150 پروژه بزرگ و كوچك عمراني و صنعتي در راستاي بازسازي و توسعه اعتاب مقدسه در كشور عراق اجرا شده و يا در حال اجراست.
قطب الديني در ادامه با اشاره به ساختار سازماني ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: شوراي سياستگذاري ستاد مركزي زير نظر دفتر مقام معظم رهبري و ستادهاي استاني زير نظر هيأت امنايي با حضور نماينده ولي فقيه، استاندار، فرمانده سپاه و جمعي از مسئولان فعاليت مي‌كند.
وي با اشاره به جايگاه حساس ستاد بازسازي عتبات عاليات، فرهنگ سازي براي جلب عزتمندانه مشاركت‌ها و نذور مردمي بويژه جذب كمك‌هاي خرد از اقشار مختلف به منظور امكان سهيم شدن همگان حتي افراد كم درآمد و محرومين در اين فيض معنوي را از مأموريت‌ها و وظايف اين ستاد بيان كرد.
قطب الديني تأكيد كرد: اقشار و مناطق محروم و كم درآمد كشور همواره داراي رتبه بالايي در اهداي كمك و نذور براي بازسازي عتبات عاليات هستند.
وي، گزارش دهي به مردم و شفاف سازي عملكرد ستاد در مورد جذب و هزينه كرد نذور مردمي را از عوامل جلب اعتماد به خادمين ستاد بازسازي عتبات عاليات و نهايتاً افزايش مشاركت و حمايت‌هاي مالي مردمي در اين زمينه دانست.
مدير امور استان‌هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات با اشاره به برنامه ريزي ستاد مركزي براي ساماندهي جلب و جذب مشاركت‌ها گفت: بر اساس سرانه اقتصادي و جمعيت، برنامه استاني در اين زمينه تنظيم و ابلاغ شده است.
وي، طرح خشت‌هاي آسماني براي اجراي پروژه ترفيع گنبد حرم مطهر حضرت امام حسين(ع) با پرداخت مبلغ 21 ميليون و 500 هزار ريال براي هر خشت طلا را از برنامه‌هاي اين ستاد براي تسهيل در مشاركت مردم در اين امر معنوي بيان كرد.




نظرات کاربران