آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج ۹۶ برگزار شد آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج ۹۶ برگزار شد آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج ۹۶ برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج ۹۶ برگزار شد آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج ۹۶ برگزار شد آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج ۹۶ برگزار شد آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج ۹۶ برگزار شد آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج ۹۶ برگزار شد

آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج ۹۶ برگزار شد

آزمون انتخابی اعزام قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح به حج تمتع سال ۹۶ در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا، هر ساله براي اجراي برنامه‌ها و محافل قرآني در موسم حج تمتع، كارواني متشكل از قاريان و حافظان برجسته و بين‌المللي قرآن تحت عنوان كاروان قرآني نور به كشور عربستان عزم مي‌شوند.
با توجه به اتفاقاتي كه در حج سال ۹۴ افتاد، سال گذشته حج براي ايرانيان برگزار نشد و تبعاً كاروان نور نيز فعاليتي نداشت، اما امسال مجدداً قرار است اين كاروان در قالب ۲۰ نفر از قاريان و حافظان و گروه‌هاي تواشيح برتر براي اجراي برنامه‌هاي قرآني به حج اعزام شوند.
هماهنگي‌هاي مربوط به اعزام اين كاروان به حج با همكاري شوراي عالي قرآن و مركز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه انجام مي‌شود، طبق برنامه هر ساله براي انتخاب اعضاي كاروان اعزامي آزمون‌هايي در مراحل مختلف برگزار مي‌شود كه در نهايت افرادي كه معدل بالاتر را آورده‌‌اند، انتخاب مي‌شوند.
آزمون انتخابي براي اعزام به حج طي ديروز و امروز، ۲۶ و ۲۷ ارديبهشت‌ماه در محل مركز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه برگزار شد و نحوه برگزاري اين آزمون نيز به اين شكل بود كه قاريان يك تلاوت تحقيق و يك تلاوت ترتيل داشتند كه تلاوت‌هاي آنها ضبط شد.
تلاوت اين افراد در نهايت در كميته اعزام و كميته داوري به صورت جداگانه داوري مي‌شوند و داوري به صورت زنده را در آزمون امسال شاهد نبوديم، همچنين براي قاريان يك قرعه تلاوت تحقيق و يك قرعه تلاوت ترتيل تعيين شده بود كه به صورت تصويري ضبط شد.
تعداد اعضاي اين كاروان امسال ۲۰ نفر است و قرار است از اين بين تنها يك حافظ به حج اعزام شود، با توجه به وقفه ايجاد شده در حج، امسال راه‌يافتگان به مسابقات كشوري دو دوره كرمانشاه و گيلان نيز حاضر بودند.
علاوه بر اين شاهد رقابت گروه‌هاي تواشيح براي اعزام نيز هستيم و سه گروه تواشيح كه در مسابقات دو سال اخير رتبه اول را داشتند آثارشان براي داوري ارسال شده است و قرار است يك گروه انتخاب شود.
در پايان يادآور مي‌شود زمان دقيق اعلام نتايج آزمون انتخابي حج تمتع ۹۶ مشخص نيست اما داوري آثار تا قبل از ماه مبارك رمضان به اتمام خواهد رسيد.


| شناسه مطلب: 68222




حج تمتع قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران