حماسه حضور انتخاب زایران ایرانی در کربلا و نجف

مسئولان انتخابات در عراق، پایان رای گیری در صندوق های اخذ رای در بغداد و کردستان عراق را راس زمان مقرر اعلام کردند، اما در نجف اشرف و کربلا، به دلیل ازدحام جمعیت و تجمع پشت صندوق های رای، زمان انتخابات برای بار دوم، تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، راي گيري در عراق قرار بود ساعت 18 به وقت محلي بغداد (19 و 30 دقيقه به وقت تهران) به اتمام برسد، اما به دليل ازدحام جمعيت در پشت مراكز راي، به ويژه در شهرهاي زيارتي مهلت راي گيري تا ساعت 20 به وقت محلي (21 و 30 دقيقه به وقت تهران ) به مدت دو ساعت تمديد شد.
براساس اعلام مسئولان برگزار كننده انتخابات در كشور عراق، كار راي گيري در بغداد و شهرهاي كردستان عراق و نيز بصره در زمان مقرر پايان يافت، اما در شهرهاي كربلا و نجف، به دليل حضور جمعيت در پاي صندوق هاي راي، مسئولان مربوطه براي بار دوم اقدام به تمديد زمان راي گيري كردند و به مدت نيم ساعت ديگر اين زمان (تا ساعت 20 و 30 دقيقه به وقت محلي)تمديد شد.
گفته مي شود، كار شمارش آرا از ساعاتي بعد از پايان راي گيري و جمع آوري صندوق ها آغاز خواهد شد. مسئولان انتخابات در اربيل اعلام كردند كه به دليل فاصله طولاني شهر دهوك از اربيل تا رسيدن صندوق سيار، كار شمارش آرا از حدود ساعت 22 جمعه به وقت محلي آغاز خواهد شد.
به گفته مقام هاي برگزار كننده انتخابات در كشور عراق، براي اخذ راي هزاران ايراني مقيم و زائر و گردشگر و نيروهاي شاغل در پروژه هاي عمراني و تجار 23 صندوق راي در شهرهاي مختلف عراق از جمله بغداد، بصره، كربلا، نجف، سامرا، مرز زرباطيه -مهران، اربيل و سليمانيه به اين امر اختصاص يافت و راي گيري از ساعت 8 صبح جمعه به وقت محلي بغداد( ساعت 9 و 30 دقيقه به وقت تهران) آغاز شد.
عراق بعد از آمريكا بيشترين تبعه ايراني را دارد.
براساس گزارش رئيس هيات مركزي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري در خارج از كشور، اين انتخابات در 103 كشور و 132 نمايندگي كشورمان و همچنين 279 شعبه اخذ راي برگزار مي شود و 2 ميليون و 500 هزار ايراني خارج از كشور حائز شرايط راي دادن هستند.
56 ميليون و 410 هزارو 234 نفر واجدان شرايط حضور در انتخابات 29 ارديبهشت هستند كه از اين تعداد يك ميليون و 350 هزارو 294 نفر رأي اولي خواهند بود.


| شناسه مطلب: 68243




كربلا نجف انتخابات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران