آماده‌سازی نرم‌افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان‌ها آماده‌سازی نرم‌افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان‌ها آماده‌سازی نرم‌افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان‌ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آماده‌سازی نرم‌افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان‌ها آماده‌سازی نرم‌افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان‌ها آماده‌سازی نرم‌افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان‌ها آماده‌سازی نرم‌افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان‌ها آماده‌سازی نرم‌افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان‌ها

آماده‌سازی نرم‌افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان‌ها

حجت الاسلام نجفی روحانی از آماده سازی نرم افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان‌ها و همچنین نرم افزار عطر بهشت ویژه سبک زندگی فاطمی خبر داد که در اختیار معینه‌های کاروان ها قرار می گیرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، همايش سراسري يك روزه روحانيون كاروان هاي حج تمتع از سوي نمايندگي حوزه ولي فقيه در امور حج و زيارت عصر روز گذشته در تالار مفيد دانشگاه قم به كار خود پايان داد.
حجت الاسلام مجتبي نجفي روحاني به ارائه گزارشي در زمينه توليد نرم افزارهاي راهنماي حجاج و روحانيان پرداخت و اظهار داشت: در معاونت فرهنگي به دنبال تنوع توليدات حج بوده ايم تا برنامه هايي به صورت ساده و كارآمد توليد شود و يك بازنگري نيز در توليدات قبلي صورت گرفت.
وي افزود: براي حج امسال 15 فايل پاورپوينت توليد شده و در روزهاي آينده در اختيار روحانيان كاروان ها قرار مي گيرد؛ در اين برنامه ها رويكرد ما تغيير كرده و برنامه ها از صورت خودآموز به صورت كمك آموز تبديل شده و بيشتر مسائل بايد با همراهي روحانيون آموزش داده شود.
حجت الاسلام نجفي روحاني با بيان اينكه در اين برنامه ها احكام، عقايد، مناسك، باسته هاي سفر و اماكن و نكات گنجانده شده است، خاطرنشان كرد: هر برنامه براي يك جلسه 45 دقيقه اي طراحي شده و در ابتدا ايات قرآن كريم قرائت مي شود و در ادامه فهرست اوليه اي از احكام عمومي و نكات كاربردي مي آيد و به همراه آنها روايات بدون ترجمه نقل شده است تا نقش روحاني در اين بين كمرنگ نشود.
وي تأكيد كرد: در معرفي اماكن به ذكر عناوين بسنده كرده ايم و توضيحات را حذف شده است تا روحاني كاروان به مقتضاي حجاج براي آنها توضيحات كافي را ارائه كند و همچنين تصاوير به صورت جديد و به روز رساني شده و تصاوير داخل ضريح پيامبر و حضرت زهرا(س) نيز آمده است.
نجفي روحاني با بيان اينكه از اين برنامه ها خود روحاني و معين ها مي توانند استفاده كنند، خاطرنشان كرد: اين برنامه كاربردي و بسيار ساده است و و بيشتر مواردي در آن بيان شده كه براي زائران جذابيت دارد؛ از ديگر نكات قابل توجه اين است كه فايل ها به صورت باز در اختيار روحانيان محترم قرار مي گيرد و شما مي توانيد مطالب را كم و زياد كنيد.
وي عنوان داشت: سناريويي كه در اين جريان بيان شده است تذكرات و آداب عمومي است و همچنين نرم افزار ديگر عطر بهشت است كه درمورد سبك زندگي فاطمي آماده شده و در اختيار معينه ها قرار مي گيرد؛ نرم افزار روايتگري چندرسانه اي عطر بهشت با محتوي و استفاده از تصاوير و با قابليت اجرا براي مخاطبين در قالب هاي گوناگون به همت حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت منتشر شده است.
حجت الاسلام نجفي روحاني با بيان اينكه اين نرم افزار به چالش ها و آسيب هاي سبك زندگي امروز پرداخته و متناسب با هر آسيب و با استفاده از الگوي سبك زندگي فاطمي راه كارهاي عملي نيز ارائه شده است، خاطرنشان ساخت: در اين نرم افزار در بعد اجتماعي به موضوعات؛ ضعف در مراعات قواعد اخلاقي و هنجار شكني، كم توجهي به حوزه حجاب و عفاف، فاصله طبقاتي و فقر و بيكاري پرداخته شده است.
وي عنوان داشت: در بعد خانوادگي به موضوعات تجملگرايي و اسرافي گرايي در ازدواج، ناسازگاري عامل فروپاشي بنيان خانواده، غفلت در تربيت ديني فرزندان، ضعف در رعايت حريم ها و حرمت در خانواده، كم شدن آستانه تحمل در زندگي و صبر در سختي ها و غفلت از عبادت جمعي در خانواده مطرح شده است.




نظرات کاربران