اتمام بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا پایان سال اتمام بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا پایان سال اتمام بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا پایان سال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اتمام بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا پایان سال اتمام بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا پایان سال اتمام بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا پایان سال اتمام بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا پایان سال اتمام بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا پایان سال

اتمام بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا پایان سال

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) را به عنوان نگینی در حرم مطهر علوی دانست و گفت: این پروژه عظیم با همت و فعالیت در حال اتمام است و حتی توانستیم در این پروژه عظیم و زیبا امکانات و دانش فنی و مهندسی خود را به کشور دوست و همسایه صادر کنیم.

نذر كارگران ايراني براي بازسازي عتبات/
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ستاد بازسازي عتبات عاليات، عليرضا فداكار درباره آخرين اقدامات انجام شده در حرم مطهر علوي و برنامه‌هاي پيش رو اظهار كرد: طرح توسعه حرم مطهر علوي با نام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) شامل قسمت‌هاي زيارتي و غير زيارتي است.
وي ادامه داد: قسمت هاي زيارتي شامل صحن و شبستان مي‌شود و بخش هاي غير زيارتي نيز شامل كتابخانه، پاركينگ، موزه و آشپزخانه مي‌شود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نجف تصريح كرد: بخشهاي زيارتي طبقه همكف تقريباً به اتمام رسيده و فقط نماي ظاهري بخشي از اين قسمت زيارتي باقي مانده و در حال انجام است.
اتمام بخش زيارتي صحن و شبستان حضرت زهرا(س) تا پايان سال ۹۶
فداكار توضيح داد: قسمت اول بخش زيارتي با وسعت ۱۰۰ هزار متر‌مربع كه شامل طبقه اول و دو طبقه منفي كه بخش هاي زيارتي و مركز تحقيقات است تا پايان سال ۹۶ به اتمام مي‌رسد.
وي افزود: حدود ۹۸ درصد عمليات عمراني طبقه اول و حدود ۹۵ درصد عمليات طبقه همكف به پايان رسيده و نماهاي ظاهري باقي مانده كه هر چه زودتر به اتمام مي‌رسد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نجف اظهار كرد: بخشهايي از عمليات طرح توسعه حرم مطهر علوي به طور كامل به پايان رسيده كه مي‌توان به آيينه كاري گنبدها نيز اشاره كرد.
به گفته فداكار، برنامه سنگ‌كاري و نماكاري ستونها هم در حال حاضر آغاز شده و تا اربعين حسيني بخش قابل توجهي از آن به پايان مي‌رسد.
وي تصريح كرد: طبق برنامه در نظر گرفته شده تا پايان سال طبقه‌هاي منفي يك، منفي دو، همكف و طبقه اول به اتمام خواهد رسيد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نجف تاكيد كرد: به‌طور قطع بخشهاي زيارتي صحن و شبستان حضرت زهرا(س) كه به‌عنوان يكي از عظيم‌ترين پروژه‌ها در عتبه مقدسه محسوب مي‌شود تا پايان سال ۹۶ پايان خواهد يافت.
فداكار ادامه داد: در زمينه بخش هاي غيرزيارتي نيز قسمتهايي همچون موزه و كتابخانه را همانند بخش زيارتي تا پايان ۹۶ تحويل خواهيم داد اما ساير بخشهاي غير زيارتي انشاءالله در سال ۹۷ خاتمه مي‌يابد.
نصب لوسترهاي صحن حضرت زهرا(س) تا ۶ ماه آينده
وي درباره لوسترهايي كه براي صحن و شبستان حضرت زهرا(س) تدارك ديده شده است، گفت: اين لوسترها كه با همت خيران خريداري شده از هفته آينده به نجف ارسال خواهد شد و در مدت ۶ ماه رفته‌رفته نصب خواهد شد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نجف تصريح كرد: در حال حاضر بخشهايي از قسمت زيارتي صحن و شبستان حضرت زهرا(س) به روي زائران گشوده شده و مورد استفاده قرارمي گيرد كه اميدواريم ساير بخشها نيز طبق وعده داده شده پايان يابد.
فداكار تاكيد كرد: برخي خرده‌كاريها و كارهاي ظريف در بخشهاي زيارتي در حال انجام است كه به‌طور قطع بخش عمده‌اي از كار تا اربعين حسيني خاتمه مي‌يابد ؛ قصد داريم تا در ايام اربعين تمام ۱۲۲ هزار متر‌مربع بخش زيارتي را در اختيار زائران اهل بيت قرار دهيم.
وي درباره همكاري با توليت علوي در نجف اشرف و ميزان همراهي آنان گفت: توليت حضرت علي (ع) رفتار بسيار مناسبي دارند و عملكرد آنها عالي است؛ با دوستان عراقي نيز احساس برادري، دوستي و مودت داريم.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نجف به برخي برنامه‌هاي ستاد اشاره كرد و افزود: سال گذشته به غير از موضوع صحن و شبستان حضرت زهرا(س) برنامه‌هايي همانند ترميم گنبد مطهر علوي را اجرايي كرديم.
نذر كارگران ايراني براي بازسازي عتبات/ اتمام بخش زيارتي صحن حضرت زهرا(س) تا پايان
فداكار تصريح كرد: در حال حاضر نيز مرمت ايوان نجف، مسقف‌سازي بخشهايي از محل ورود و خروج زائران حرم علوي، ساخت ۶ درب طلا براي حرم حضرت مسلم، ساخت مقبره حضرت هود و صالح و ... را در دست داريم.
وي ادامه داد: براي ترميم گنبد مطهر علوي، طلاي اين پروژه به عهده توليت محترم بود و ما ساير برنامه‌ها را به همت خوزستاني‌هاي كشورمان انجام داديم؛ در ترميم ايوان طلا نيز ايرانيها و به‌ويژه خوزستانيها نقش عمده‌اي را دارند.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نجف با بيان اينكه در پروژه‌هاي مدنظر در نجف كارگران زيادي آن هم به صورت تبرعي (نذري) مشغول كار هستند، گفت: ۱۵۰۰ نفر از كارگران ايراني كه غالب آنها متبرع هستند و تعدادي از كارگران عراقي در طرحهاي مدنظر شهر نجف به انجام فعاليت مي‌پردازند.
لحظه‌شماري كارگران ايراني براي بازسازي عتبات عاليات
فداكار با بيان اينكه بسياري از استادكاران و كارگران زحمتكش براي عزيمت به نجف و حضور در پروژه‌هاي بازسازي عتبات عاليات لحظه شماري مي‌كنند، خاطرنشان كرد: بسياري از كارگران كه از تمامي استانها اعزام مي‌شوند ماههاي طولاني را در نوبت اعزام به نجف بود‌ه‌اند.
وي تصريح كرد: كارگراني كه براي پروژه‌هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات به‌صورت تبرعي حضور دارند ۲۵ روز به كار مي‌پردازند و پنج روز نيز براي آنها فرصت زيارت دوره تدارك ديده شده است البته هزينه ويزا، اسكان و سفر نيز به عهده ستاد بازسازي عتبات است.
نبود مشكل مالي در پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س)
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نجف با بيان اينكه خوشبختانه از آغاز فعاليت اين پروژه هيچگونه مشكل مادي خاصي وجود نداشته است، ‌گفت: اگر صحن حضرت زهرا(س) ۱۰ برابر همين هزينه‌هاي انجام شده نيز هزينه در برداشت تمامي مبالغ آن با لطف خداوند و اهل بيت (ع) فراهم مي‌شد.
فداكار همچنين به تاثيرگذاري فرهنگي بازسازي عتبات عاليات اشاره كرد و افزود: بازسازي عتبات عاليات به غير از اثرگذاري مذهبي و ديني، تاثيرات فرهنگي هم ميان دو كشور ايران و عراق شكل گرفته است؛ به عنوان نمونه دشمنان سعي در عدم وحدت ميان دو كشور را داشته‌اند اما اين بازسازيها وحدت خوبي را ميان دو كشور به‌وجود آورده است.
وي تصريح كرد: تمامي پروژه‌هاي انجام شده در عتبات عاليات در راستاي وحدت و همدلي، اثرگذار بوده است و مردم دو كشور نيز از اين وحدت و خدمت‌رساني احساس رضايت و مسرت دارند.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نجف پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) را به عنوان نگيني در حرم مطهر علوي دانست و گفت: اين پروژه عظيم با همت و فعاليت در حال اتمام است و حتي توانستيم در اين پروژه عظيم و زيبا امكانات و دانش فني و مهندسي خود را به كشور دوست و همسايه صادر كنيم.
فداكار توضيح داد: پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) موجب شد تا ضمن اعزام نيروي كار به نجف، مصالح نيز از ايران به كشور همسايه منتقل شود و به‌طور حتم اين پروژه عظيم در تاريخ ماندگار خواهد شد.
وي تصريح كرد: پيش‌بيني مي‌كنيم صحن حضرت زهرا با توجه به فعاليت مناسب كارگران و استفاده از محصولات مناسب تا قرنها دوام داشته باشد و ميزان مقاومت آن نيز در سطح بسيار بالاست.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران