مراسم احیای شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان درحرم مطهر رضوی

مراسم احیای شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده مردم مشهد و زائران امام رئوف در حرم مطهر رضوی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج ازمشهد صدها هزار زن و مرد، كودك و نوجوان از اقصي نقاط ايران اسلامي و جهان در دومين شب از ليالي قدر، خود را به حريم قدسي رضوي رساندند تا در اين شب بزرگ، حضرت رضا(ع) را واسطه تقرب به خداوند و آمرزش گناهان خود قرار دهند.
نداي سُبْحانَكَ يا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ يَا رَبِّ و العفو در حرم مطهر رضوي از سوي صدها زائر و مجاور دلسوخته اهل بيت(ع) طنين انداز شد.
اين گزارش حاكي است با وجود مفروش شدن بيش از 300 هزارمترمربع ازفضاي صحن ها و رواقها و فضاي حرم مطهر و اطراف آن ، اين فضا به سرعت ازجمعيت شيفته اهل بيت عصمت پرشد . طنين دلنشين دعاي جوشن كبير جان و روح شركت كنندگان را نوازش داد و بعداز مراسم سينه زني و سوگواري در غم ضربت خوردن اولين مظلوم عالم حضرت اميرالمومنين (ع) حجت الاسلام والمسلمين سيد ابرهيم رئيسي سخنراني و مراسم احياء و قرآن به سر را اجرا كرد.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در سخنان خود به جايگاه اميرالمومنين علي بن ابي‌طالب (ع) اشاره كرد وگفت : حضرت علي(ع) مظهر عدالت، مروت، قهرمان حكومت داري و يكه تاز عرصه سخنوري و حكمت است، بطوري كه بسياري از غير مسلمانان مثل جرج جرداق مسيحي به آن حضرت بسيار علاقه‌مند هستند.
وي با بيان اينكه همه عالم بايد درس انسانيت و چگونه زيستن را از محضر حضرت علي(ع) ياد بگيرند، خاطرنشان كرد: اگر امروز جامعه بشري با سخن، راه و حكومت داري علوي آشنا شود بسياري از مشكلات برطرف خواهد شد.
وي اميرالمومنين علي(ع) را بهترين اسوه براي بشريت خواند و ابراز كرد: كلمات، خطبه‌ها و سيره حضرت علي(ع) درس چگونه زيستن براي انسان معاصر است و تا اين عالم وجود داشته باشد سخنان آن حضرت راهنماي راه سعادت است.


| شناسه مطلب: 68729




رمضان مشهد احيا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران