مدیر کل اوقاف یزد مطرح کرد:

ضرورت بیان احکام شرعی وقف از سوی روحانیون

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: روحانیون احکام شرعی وقف را به عنوان یکی از مولفه های اقتصاد اسلامی در جامعه بیان کنند

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين «حسين زارع‌زاده» در جمع مديران مراكز فرهنگي قرآني امامزادگان شاخص و مبلغين طرح ضيافت الهي، گفت: امامزادگان بايد با فعاليت‌هاي فرهنگي مداوم به قطب‌هاي فرهنگي تبديل شود و در اين راستا بهره‌گيري از ظرفيت مبلغين اعزامي و بومي بسيار با اهميت است .
وي با اشاره به جايگاه ديني سنت حسنه وقف، افزود: يكي از فعاليت‌هاي امامزادگان بايد ترويج و تبليغ اين سنت حسنه در جامعه باشد و اعتماد عمومي را نسبت به اين نهاد مقدس كه يكي از آموزه هاي ديني است‌، افزايش دهد .
زارع زاده افزود: روحانيون و مبلغين احكام وقف را به عنوان يك حكم شرعي و مفهومي از مفاهيم اقتصاد اسلامي كه پشتوانه مالي بسياري از برنامه هاي فرهنگي و قرآني است، در جامعه رواج دهند .
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان ضمن حمايت از تشكيل گروه‌هاي انديشه‌ورز در امامزادگان و بقاع متبركه جهت توليد راهكارهاي توسعه و ترويج فرهنگ وقف، گفت: وقف مشاركتي يا وقف مصحف شريف از جمله طرح‌هايي است كه امكان وقف را براي همه افراد در هر سطح و توان مالي ميسر كرده است .
منبع: ايسنا


| شناسه مطلب: 68841




وقف احكام



نظرات کاربران