معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری:

شهید چمران دانشمند و مجاهدی عارف و نمونه بی بدیل یک مدیر جهادی بود

مراسم بزرگداشت شهید «مصطفی چمران» با حضورمدیران و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت دراین سازمان برگزار شد.

معاون امور بين الملل بعثه مقام معظم رهبري در مراسم بزرگداشت سي و ششمين سالگرد شهادت دكتر مصطفي چمران درجمع مديران و كاركنان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت به سوابق جهادي اين شهيد والا مقام اشاره كرد و گفت: دكتر چمران فردي دانشمند، عارف، مجاهد، خداشناس، آگاه به مسائل زمانه و نمونه واقعي اقدام وعمل درعرصه هاي علمي، فرهنگي و نظامي بود كه هيچ گاه مشي مبارزه و جهاد در راه خدا را كنار نگذاشت.
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، آقاي محمد رضا باقري با اشاره به آيه 23 سوره احزاب « مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضي نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً» اظهارداشت: شهيد چمران دانشمندي عارف بود و به پيماني كه با خدا بست وفادار ماند و در اين راه به فيض شهادت نائل آمد كه آرزوي هميشگي وي بود.
آقاي باقري همچنين ترويج سيره شهيد چمران را نياز امروز جوانان و مديران كشور دانست و ادامه راه و رسالت اين شهيد را وظيفه ملي و انقلابي قلمداد و تأكيد كرد كه دستگاه هاي فرهنگي ما بايد گفتمان ولايتمداري، استكبارستيزي، مبارزه طلبي و دنياگريزي شهيد چمران را كه نياز امروز جامعه است ، ترويج دهند.
سخنران در ادامه به مناجات هاي عرفاني شهيد چمران اشاره كرد و گفت: دكترچمران عارفي نستوه و با بصيرت بود كه زرق و برق دنيا و زندگي در دنياي تجمل گراي غرب، هيچ گاه وي را از ياد خدا غافل نكرد و بصيرت بالاي وي باعث شد تا نيازهاي زمانه خود را به خوبي درك كند.
معاون بين الملل بعثه مقام معظم رهبري با تاكيد براينكه تلاش هاي علمي شهيد چمران مانع از جهاد و مبارزه وي در راه خدا نشد به فرازهايي از پيام تاريخي امام راحل (رض) به مناسبت شهادت دكتر چمران و بيانات مقام معظم رهبري درباره وي اشاره كرد و از شهيد چمران بعنوان مجاهدي متعهد نام برد كه رشادت ها و حماسه آفريني هايش نه تنها در ايران بلكه در جهان اسلام همواره الهام بخش و چراغ راه مبارزان مسلمان خواهد بود.


| شناسه مطلب: 68862




باقري بعثه چمران



مطالب مرتبط

نظرات کاربران