آغازبه کارنهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی درمشهد

آیین افتتاح نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با حضور شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای داخلی و بین‌المللی در مشهد برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد آيين آغاز به كار نهمين اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي با حضور سيد عمار حكيم، امير دريابان علي شمخاني، اعضاي اين اتحاديه و جمعي از مسئولان استان خراسان رضوي در سالن همايش‌هاي صباي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي برگزار شد.
در اين مراسم استاندار خراسان رضوي، حجت‌الاسلام والمسلمين علي كريميان دبير كل اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي، امير دريابان علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي، حجت الاسلام والمسلمين سيد عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق، اسماعيل هنيه رئيس دفتر سياسي حماس و ابراهيم الديلمي سخنراني داشتند.
علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين مراسم با اشاره به شكل گيري تحول ماهوي در مفهوم و كاركرد رسانه‌ها و تفوق نقش و تاثير گذاري شبكه‌هاي اجتماعي و ارتباطي بر رسانه‌هاي سنتي گفت:: بستر سازي براي ايفاي نقش فعال شهروندان خبرنگار و توسعه جغرافيايي، جنسيتي، مذهبي و سياسي مخاطبين و همكاران بر محور آزاديخواهي و ظلم ستيزي، زمينه افزايش بهره وري در كاركرد رسانه‌هاي مستقل و كاهش هزينه‌هاي غير ضرور را فراهم خواهد. شمخاني ضمن تبريك آزادسازي شهر موصل به مرجعيت ديني، دولت و ملت عراق تصريح كرد؛ موفقيت خيره كننده جريان مقاومت در عراق و سوريه نشان داد كه امنيت كالايي قابل خريداري با دلار‌هاي نفتي نبوده تنها با مجاهدت و فداكاري و اتكاء به ظرفيت‌هاي بومي حاصل مي‌شود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان كرد؛ حضورمستشاري ايران در عراق و سوريه در واقع به دليل دفاع از محور مقامت و مقابله با عناصر تروريستي و تكفيري است كه در جنگ نيابتي دشمنان، تبديل به سياهي لشكر آنان شده و خون مردم بيگناه را به زمين مي‌ريزند. عليرضا رشيديان استاندار خراسان رضوي در اين اجلاس گفت: مشهد شايستگي و ظرفيت آن را دارد كه با تاسي از عالم ال محمد، به پايگاهي براي گفتمان ارزش‌هاي اصيل ديني، متكي بر عقلانيت و مدارا، تعادل و تكامل در دنياي اسلام تبديل شود.
وي افزود: خراسان رضوي همواره در طول تاريخ چهارسوق فرهنگ و هنر مشرق زمين و محل تلاقي افكار و انديشه‌ها است.
استاندار خراسان رضوي گفت: با تصميم ايسسكو مبني بر انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام، بار ديگر مشهد پا برجاي پاي تاريخي خويش نهاده است تا در شرايط پر تنش جهان، به كانون همگرايي و وحدت جهان اسلام و نقطه كانوني گفتگو‌هاي اسلامي تبديل شود.
اسماعيل هنيه رئيس دفتر سياسي حماس دراين اجلاس گفت : در مرحله بسيار حساسي هستيم كه تلاش زيادي براي از ميان‌بردن آرمان فلسطين شده است تا از آرمان مركزي كنار گذاشته شود و اين مسائل اهميت فوق‌العاده‌اي دارد. وي گفت: ما چشم به اين كنفرانس دوخته‌ايم تا نقطه عطفي باشد و بتواند مسائل را پيش ببرد.
رئيس دفتر سياسي حماس با اشاره به اينكه همه بايد نسبت به مصوبات اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي متعهد باشند، گفت: بايد تاكيد كنم بر مفهوم وحدت و مولفه‌هاي آن در جهان اسلام به ويژه اينكه وحدت امروز يك نياز مبرم براي امت اسلامي است چراكه با چالش‌هاي متعددي روبه‌رو هستيم و بايد اين وحدت ميان اقوام اسلامي ايجاد شود.


| شناسه مطلب: 68998




مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران