مدیر عامل بنیاد امام رضا (ع) در همایش بزرگ مسئولان هیئات مذهبی در مشهد

دهه کرامت باید دهه شادی و نشاط توأم با اخلاق اسلامی باشد

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: هیئات مذهبی دهه کرامت را ارج نهند و به این دهه به عنوان دهه شادی، سرور، نشاط و توأم با اخلاق اسلامی بنگرند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد مقدس، اكبر شيخ در همايش بزرگ مسئولين هيئات مذهبي كه در جامعه الحسين مصلي مشهد برگزار شد؛ گفت: دهه كرامت كه آغاز آن با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و پايان آن با سالروز ولادت امام رضا (ع) همراه است بايد همراه با شادي و نشاط توأم با اخلاق اسلامي برگزار شود.
وي با اشاره به حديثي از امام علي (ع) كه فرمود، مؤمن زيرك و هوشمند است، شادي در چهره او نمايان و اندوهش در دل اوست؛ اظهار كرد: در نگاه مؤمن شادي، نشاط، تبسم و اميدآفريني رقم مي‌خورد و به عبارتي مؤمن كسي است كه در مواجه با برادر ديني‌اش با تبسم و شادي برخورد كند.
وي تصريح كرد : مومن بايد از ترش‌رويي، بداخلاقي پرهيز مي‌كند، اهل گذشت، با حلاوت، فروخورندِ خشم است؛ در واقع مي‌توان گفت كه داشتن نشاط يكي از ويژگي‌هاي اصلي مؤمن است چراكه اساساً دين اسلام دين شادي است.
مديرعامل بنياد بين‌المللي امام رضا (ع) با بيان اينكه حسن خلق در ذهن موجب نرمي، لطافت و آرامش مي‌شود و در بيرون موجب شكل‌گيري روابط مثبت و آرامش روح و روان مي‌شود و شادي و سرور به ارمغان مي‌آورد؛ خاطر نشان كرد: بايد فكر و رفتار ما اسلامي باشد تا رضايت افراد نمايان باشد.
وي اظهار كرد: انسان ذاتاً اجتماعي است و شرط اجتماع نشاط است، يعني حسن اخلاق اسلامي و اين تجمع هيئات مذهبي يعني دوري از تلخي و زشتي و البته يك نوع نشاط است.
شيخ بيان كرد: امسال در كميته محتوايي كه در شهر قم با حضور علما و دانشمندان برگزار شد دهه كرامت را «در شادي اهل‌بيت شاد باشيم» نام‌گذاري كردند، لذا براي اولين بار به طور رسمي بنياد بين‌المللي امام رضا (ع) با اعتقاد بر اينكه هيئت‌هاي مذهبي باعث تقويت بعد مردمي جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا (ع) در سراسر كشور مي شوند، تفاهم‌نامه‌اي در سطح ملي با 92 هزار هيئت مذهبي امضا كرد.
وي بيان كرد: امسال جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا (ع) در سطح كشور با 205 درصد رشد برنامه‌ريزي‌شده تا همه مردم از اين جشنواره استفاده كنند و در ميلاد امام رضا(ع) شريك باشند.




نظرات کاربران