زایران ایرانی با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی به عربستان منتقل می شوند زایران ایرانی با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی به عربستان منتقل می شوند زایران ایرانی با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی به عربستان منتقل می شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زایران ایرانی با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی به عربستان منتقل می شوند زایران ایرانی با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی به عربستان منتقل می شوند زایران ایرانی با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی به عربستان منتقل می شوند زایران ایرانی با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی به عربستان منتقل می شوند زایران ایرانی با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی به عربستان منتقل می شوند

زایران ایرانی با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی به عربستان منتقل می شوند

مدیر کل برنامه ریزی و اعزام زایران حج وعمره سازمان حج و زیارت گفت که 86 هزار و 500 زایر ایرانی با 335 پرواز به عربستان سعودی منتقل خواهند شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كامران اكبري روز پنجشنبه در همايش مديران ستادي و كاروان هاي حج تمتع 96 افزود: از اين تعداد ١٧٩ پرواز به مقصد مدينه و ١٥٦پرواز به مقصد جده انجام خواهد شد.
وي گفت : عمليات انتقال زايران ايراني به عربستان از نهم مرداد ماه با اعزام اولين كاروان زايران آغاز و آخرين گروه زايران ايراني نيز سوم مهرماه به كشور بازخواهند گشت.
وي گفت : زايران از 20 ايستگاه پروازي كشور به فرودگاههاي مدينه منوره و جده منتقل خواهند شد.
اكبري با تشريح فعاليت هاي حمل و نقل در عمليات حج تمتع 96 گفت : حمل و نقل زائران به چند بخش هوايي، بين شهري، درون شهري، مشاعر و ترددي تقسيم شده است.
مدير كل اعزام زايران حج و زيارت همچنين درخصوص نقل و انتقال زايران در داخل عربستان سعودي گفت كه براساس تمهيدات پيش بيني شده از شركت هاي حمل و نقل توانمند درون شهري براي انتقال زوار استفاده شده است.
وي ادامه داد: تردد درون شهري و ازهتل ها به حرم و بالعكس بصورت شبانه روزي انجام مي شود.
**توصيه هاي مديركل حراست سازمان حج به مديران كاروان ها
مديركل حراست سازمان حج و زيارت نيز در ادامه اين همايش به مديران كاروان ها تاكيدكرد: بايد برنامه ريزي ها در كاروان ها به گونه اي باشد كه تداخل كاري ميان اركان كاروان به حداقل برسد تا مردم دچار سردرگمي نشوند. قاسم نصيري گفت: معطلي ها در فرودگاه بابت انگشت نگاري و اقدامات امنيتي تنها مربوط به عربستان نيست و در كشورهاي ديگر نيز وجود دارد بنابراين ضرورت دارد كه به زائران توصيه شود در اين شرايط به قوانين كشور مقصد احترام بگذارند؛ اگر تواضع، فروتني و اخلاق محور اصلي و سرلوحه ما در مناسك امسال باشد، هيچ مشكلي به وجود نخواهد آمد. نصيري با اشاره به اينكه داشتن تلفن همراه و عكس گرفتن در مكه و مدينه مشكلي ايجاد نمي كند، خاطرنشان كرد: مديران كاروان ها به زائران تاكيد كنند كه در نقاط حساسيت برانگيز مانند فرودگاه، برخي مساجد، ايست بازرسي پليس و نقاطي از اين دست براي گرفتن عكس اقدام نكنند تا حساسيت ايجاد نشود و برخوردي صورت نگيرد.
** زائران ايراني با پيامك عملكرد مديران كاروان ها را ارزيابي مي كنند
مديركل دفتر بازرسي سازمان حج و زيارت در ادامه اين همايش در سخناني با اشاره به اقدامات انجام شده براي نظارت بر عملكرد مديران كاروان ها گفت: امسال براي نخستين بار سامانه پيامكي ويژه زائران براي ارزيابي مديران كاروان ها فعال شده است.
محمود شرافتي افزود: زائران ايراني بيت الله الحرام با بهره گيري از اين سامانه مي توانند قبل از اعزام به عربستان و نيز يك هفته بعد از اعزام مي توانند ارزيابي خود را از مديران كاروان ها به صورت پيامكي ارسال كنند.
وي بر ضرورت رعايت دستورالعمل هاي ابلاغي از سوي همه مديران كاروان ها تاكيد و خاطرنشان كرد: مديران كاروان ها از هر گونه خوداجتهادي پرهيز كرده و مطابق دستورالعمل ها اقدام نمايند.
** ارتقاي پلكاني مديران ستادهاي حج
مديركل كارگزاران سازمان حج و زيارت نيز در بخش ديگري از اين همايش با تاكيد به همه مديران براي رعايت دستورالعمل و قوانين، گفت: بحث ارتقاي پلكاني منابع انساني و رتبه بندي نظام تشويق و تنبيه مدنظر است و ديگر مانند گذشته آزموني برگزار نمي شود.
حميدرضا محمدي افزود: با ارتقاي پلكاني خدمه خوب به معاونت ارتقا و معاونان با عملكرد مطلوب در كاروان ها مدير خواهند شد.
وي اضافه كرد: با توجه به اشكالات سيستم آزمون در ارتقاي شغلي، از سال آينده افراد براساس نظام ارتقاء ، رشد خواهند كرد و در سطح بالاتر قرار خواهند گرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران