برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ۷۷ کشور جهان

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه نزدیک به ۴۰۰ عنوان برنامه را در این دوره جشنواره داریم، گفت:‌ پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی-هنری امام رضا (ع) در ۳۱ استان، ۷۷ کشور و ۲۴۰۰ نقطه از جهان برگزار می‌شود.

اكبر شيخ در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينكه در آستانه دهه كرامت هستيم و از سوم مرداد سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ۱۳ مردادماه سالروز ولادت حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا (ع) در دهه كرامت قرار داريم اظهار كرد: امسال همچون سال‌هاي گذشته پانزدهمين دوره جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا (ع) در ۳۱ استان، ۷۷ كشور، ۲۴۰۰ نقطه از اقصي نقاط جهان برگزار مي‌شود.
وي گفت: رويكرد امسال جشنواره ضمن حفظ تمام دستاوردهاي جشنواره‌ قبلي، اهتمام به سوي مردمي‌شدن دارد. ۳۸۳ دستگاه فرهنگي، هنري و نهادهاي مردم‌نهاد و اجرايي و فرهنگي در بزرگترين رخداد فرهنگي، معنوي و هنري جهان اسلام يعني جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) مشاركت دارند.
او تأكيد كرد: براي مردمي شدن اين اتفاق بزرگ بايد حضور مردم را پررنگ‌تر از قبل ببينيم و بر همين اساس ما از حوزه هيأت‌هاي مذهبي كه در تمام نقاط كشور فراگير هستند دعوت كرده‌ايم تا در اين جشنواره حضور داشته باشند. به اميد اينكه علاقه و عشق نسبت به دهه تكريم در جامعه كه دهه شادي و نشاط است بيشتر شود.
دبير پانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) ادامه داد: حدود ۲۲ هزار كانون فرهنگي- هنري مساجد، سازمان اوقاف و امور خيريه، ۲۲۰۰ نهاد دانشگاهي، ۱۴۰۰ پايگاه‌ فعال فرهنگي-هنري در اين جشنواره حضور دارند و اميدواريم كه با اقدامات انجام شده بتوانيم جشنواره را به سمت مردمي شدن پيش ببريم.
شيخ ادامه داد:‌موضوع دومي كه جشنواره امسال را از جشنواره سال‌هاي گذشته متمايز مي‌كند، علاوه بر بُعد مردميِ آن، اين است كه ما بسته‌هاي فرهنگي را به تمام استان‌ها و شهرستان‌ها ارسال كرده‌ايم تا تمام شهرها، ارگان‌ها، نهادها و شهرداري‌ها و هيات‌هاي مذهبي بتوانند از اين بنرهاي تبليغاتي كه مرتبط با دهه كرامت است، استفاده كنند و از اين طريق به ترويج شادي در جامعه بپردازند.
او گفت: دهه تكريم، دهه شادي و سرور است و شعار امسال ما نيز اين است كه «در شادي اهل بيت (ع) شاد باشيم» و جشنواره امسال مزين به اين شعار است. ما سعي كرده‌ايم حتي در فضاي مجازي نيز در اين رابطه فعاليت‌ها و اقداماتي داشته باشيم. خوشبختانه اين جشنواره با رشد ۲۰۵ درصدي همراه بوده است.
دبير پانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) ادامه داد:‌ با توجه به اينكه سال ۲۰۱۷ مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام معرفي شده است ما در صدد هستيم كه در اين ايام برنامه‌هاي ويژه‌اي در مشهد مقدس داشته باشيم كه از جمله آن‌ها مي‌توان به برگزاري مجمع جهاني خادمان فرهنگ رضوي در هفتم مردادماه و همچنين همايش بين‌المللي بانوان مروج فرهنگ رضوي جهان اسلام در نهم مردادماه اشاره كرد. در عصر ۱۲مرداد نيز مراسم اختتاميه جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) برگزار مي‌شود.
شيخ تأكيد كرد: در حوزه بين‌الملل نيز همكاري‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مجمع جهاني اهل بيت (ع)، سازمان اوقاف و امور خيريه، مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، جامة‌المصطفي العالميه و... بسيار چشمگير بوده است و ما در كشورهاي مختلف نشست‌هاي فرهنگي با موضوع ترويج فرهنگ رضوي و اعزام خادمان فرهنگ رضوي را داشته‌ايم و در صدد هستيم كه با بيشتر شدن اين همكاري‌ها در خارج از كشور ترويج فرهنگ رضوي را داشته باشيم.
او ادامه داد: نزديك ۴۰۰ عنوان برنامه را در پانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) در زمينه‌هاي مختلفي از جمله شعر، نمايش، فيلم، تئاتر رضوي، كارهاي پژوهشي، علمي، نشست‌هاي تخصصي و... را داريم.


| شناسه مطلب: 69369




مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران