همایش توجیهی زائران حج تمتع خراسان شمالی برگزارشد

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان در این همایش با بیان اینکه زائران سرزمین وحی هدف اصلی حج را که عبودیت محض و کسب معرفت است همواره مد نظر داشته باشند گفت: زائران از طرح مباحث اختلاف برانگیز در مراسم حج، خودداری کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، امام جمعه بجنورد در اين همايش بر تحول در اين سفر معنوي تاكيد كرد و گفت: زائران بايد مقصد و مقصود سفر را براي خودشان مشخص كنند.
حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي از زائران خواست تا در قبل از سفر، حين و بعد از سفر به نكاتي توجه كنند و افزود: در قبل از سفر بايد مال خود را حلال كنيد و اگر از فردي كينه و ناراحتي داريد بايد حلاليت بخواهيد، در انجام مناسك نيز بايد دقت كنيد تا تمامي اعمال درست انجام شود و بعد از سفر نيز بايد در زندگي متحول شويد.
وي با بيان اينكه در اين سفر بايد با معرفت حركت كنيم اظهار كرد: در اين سفر معنوي به سوغات زياد پرداخته نشود.
به گزارش ايرنا همايش متمركز زائرين حج تمتع استان خراسان شمالي در سالن ورزشي عليدخت بجنورد برگزار شد.
به گفته مدير حج و زيارت استان خراسان شمالي هزار و 85 نفر از خراسان شمالي روز 18 يا 19 مردادماه در قالب هشت كاروان به سرزمين وحي اعزام مي شوند. محمدباقر قاصري افزود: از 86هزار ويزاي حجاج ايراني، تاكنون 20هزار ويزا آماده شده است. وي گفت: مچ بندهاي الكترونيكي حجاج داراي اطلاعاتي همچون مشخصات شخصي، پزشكي و كاروان زائر است.


| شناسه مطلب: 69419




بجنورد حج 96 خراسان



نظرات کاربران