حج به منزله یک امت واحد برای مسلمانان جهان است حج به منزله یک امت واحد برای مسلمانان جهان است حج به منزله یک امت واحد برای مسلمانان جهان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج به منزله یک امت واحد برای مسلمانان جهان است حج به منزله یک امت واحد برای مسلمانان جهان است حج به منزله یک امت واحد برای مسلمانان جهان است حج به منزله یک امت واحد برای مسلمانان جهان است حج به منزله یک امت واحد برای مسلمانان جهان است

حج به منزله یک امت واحد برای مسلمانان جهان است

حجت الاسلام والمسلمین نبوی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور تهران با تأکید بر این که خانه‌خدا و حج متعلق به همه مسلمانان جهان است گفت: حج فرصت بسیار خوبی برای تشکیل امت واحد اسلامی است.

حجت الاسلام سيد محمود نبودي در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني حج، با اشاره به آغاز هفته حج به تبيين اهميت و جايگاه حج در اسلام پرداخت و گفت: حج عملي عبادي و سياسي است و مسلمانان از سراسر جهان به طرف خانه خدا حركت كرده و به يك نقطه كه نقطه وحدت است، مي رسند.
اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: هر ساله مسلمانان سراسر عالم از مذاهب مختلف اهل سنت و تشيع به يك نقطه واحد در زمين روي مي آورند و اگر اين اتحاد به درستي مديريت شود، اتحادي بي نظير در سراسر جهان ايجاد مي كند.
كارشناس امور حج و زيارت با بيان اين كه دشمنان و معاندان اسلام مانع استفاده از اين ظرفيت شده اند، ابراز كرد: از اجتماع عظيم حج درست استفاده نمي شود و مسبب آن هم حكام مستبد هستند كه با دشمنان اسلام همراهي مي كنند و به اهميت حج پايبند نيستند.
وي حج را به سفر مرگ تشبيه كرد و افزود: «حج» ورود مسلمانان به سرزمين ديگر و مكاني است كه آن ها را به قرب الهي نزديك مي كند؛ مسلمان لباس معمولي و دنيايي خود را بيرون آورده و لباس سفيد كه شبيه به لباس مرگ است را به تن مي كند و خودش را براي آخرت آماده و از تعلقات دنيا رها مي شود.
مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه پيام نور تهران در ادامه گفت: روح حج، عرفات است كه شامل معرفت و شناخت مي شود؛ مسلمانان در عرفات و مشعر به اهل بيت(ع) و به ويژه امام زمان(عج) نزديك مي شوند.
وي در بخش ديگر سخنان خود تأكيد كرد: برخي مستبدان اجازه نمي دهند جمهوري اسلامي از فضاي وحدت فريضه عظيم حج استفاده كند و اگر شرايط بهتري فراهم شود، مسلمانان با رنگ، نژاد و زبان هاي مختلف با فرهنگ هم آشنا مي شوند.
حجت الاسلام نبوي در پايان گفت: حج به منزله يك امت واحد براي مسلمانان جهان است؛ كعبه متعلق به همه مسلمانان است و كسي نمي تواند مانع ورود مسلمانان به حج شود و اين فرصت بسيار خوبي براي تشكيل امت واحد اسلام است.


| شناسه مطلب: 69467




حج تمتع گفتگو



مطالب مرتبط

نظرات کاربران