امامان جمعه:

ضرورت استفاده از فرصت معنوی حج

امامان جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به هفته حج اظهار داشتند: حج از ارکان اسلام است و به منظور راه اندازی مجدد مسیر حج رایزنی های بسیاری شده و شایسته است تا مردم از این فرصت معنوی استفاده کنند.

** سمنان امام جمعه سمنان با اشاره به فرا رسيدن هفته حج، گفت: حج فقط زيارت نيست، حج يكي از اركان بزرگ اسلام است و حجاج خيلي مسوليت دارند، حج داراي عظمت است و هر كس كه حج بر او واجب شود و به بهانه اينكه چرا بايد پول به عرب ها بدهيم به حج نرود، از مسلمان نيست.
** سيستان وبلوچستان مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در سيستان و بلوچستان پيش از خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به هفته حج اظهار داشت: به منظور راه اندازي مجدد مسير حج رايزني هاي بسياري شده و شايسته است تا مردم از اين فريضه الهي استقبال كنند.
** قزوين نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين با اشاره به قرارگيري در هفته حج، گفت: عزت، شكوه و عظمت مسلمانان جهان در همايش حج تبلور پيدا مي كند. حجت الاسلام والمسلمين عبدالكريم عابديني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قزوين افزود: اهميت حج امروزه بر هيچ كسي پوشيده نيست تا جايي كه اين رويداد مهم و همايش بزرگ و بين المللي در واقع غنا و ارزش مسلمانان جهان را به نمايش مي گذارد.
** اهواز امام جمعه موقت اهواز خواستار نظارت مسئولان براي عملي شدن تعهدات كشور عربستان سعودي در زمان برگزاري حج امسال شد. حجت الاسلام سيد ابوالحسن حسن زاده در خطبه هاي نماز جمعه اهواز و در مصلاي مهديه اين شهر با بيان اينكه آيين حج يك فريضه و واجب و يكي از اركان دين است، افزود: براي تامين امنيت و عزت حجاجمسئولان سازمان حج جلساتي با طرف عربستاني برگزار و كشور عربستان سعودي قراردادهايي را امضا كرده است؛ اگر چه مسئولان ما تعهدنامه را امضا نكرده اند. وي با انتقاد از بحث هايي كه در فضاي مجازي شركت در آيين حج را زير سوال مي برند اظهار كرد: اين آيين به وزارتخانه هايي همچون ارشاد و يا بعثه مرتبط نيست بلكه واجب دين است و همه بايد افراد را به شركت در آن تشويق كنيم.
** خراسان رضوي آيت الله سيداحمد علم الهدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به آغاز مقدمات آيين حج گفت: حج امسال با هر سال متفاوت است چون همراه و آميخته با جهاد است.
** كردستان
ماموستا عبدالرحمن خدايي در خطبه هاي نماز جمعه سنندج اظهار داشت: حج و برگزاري اين مراسم معنوي در دين مبين اسلام از اهميت و جايگاه ويژه اي برخوردار است. حج بزرگترين تجمع مسلمانان و نماد اتحاد و انسجام مسلمانان جهان است و اميدواريم تمام مسلمانان جهان در حج ابراهيمي امسال با سلامت مناسك اين واجب ديني را به جا آورند.


| شناسه مطلب: 69532




حج تمتع نماز جمعه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران