قرآن نفیس ایران در آستان عباسی جای گرفت

سید علی اصغر موسویان، هنرمند و خوشنویس برجسته کشورمان، یک نسخه خطی نفیس و کمیاب از قرآن کریم را که به سه خط ثلث، نسخ و ریحان نگاشته‌ است، به آستان مقدس حضرت عباس(ع) اهدا کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از وب‌سايت شبكه جهاني كفيل، «سيد علي اصغر موسويان»، خطاط برجسته ايراني در اين باره گفت: من مفتخرم كه اين هديه را به آستان حضرت ابوالفضل(ع) تقديم مي‌كنم و اميدوارم اين را از من قبول كنند.
وي افزود: اين نسخه نفيس قرآن با جوهر طبيعي كه به طريق هنرمندانه ويژه‌اي تهيه‌شده، كتابت شده است.
موسويان اظهار كرد: وزن اين قرآن سه كيلوگرم است و من در صدد نوشتن نسخ ديگري براي اهدا به ديگر عتبات مقدس عراق هستم.
اين نسخه خطي از قرآن يكي از ۹ نسخه گرانبها و نادر از قرآن كريم است كه كتابت آن بيش از دو سال به مدت ۱۰ ساعت كار در روز به طول انجاميده است.
در همين رابطه، مسئولان آستان حضرت عباس(ع) ضمن قدرداني از تلاش موسويان در نوشتن اين اثر هنري ارزشمند تأكيد كردند: اجر و ثواب كاتب اين مصحف با خداوند متعال است و نام وي در فهرست گنجينه آستان عباسي كه نزديك به مقدس‌ترين بقعه در جهان يعني مرقد قمر بني هاشم(ع) است، وارد مي‌شود.
مسئولان آستان مقدس عباسي همچنين براي قدرداني از اين اقدام موسويان، هدايايي از مرقد مطهر را به وي اهدا كردند.
گفتني است، اين هنرمند جوان كشورمان فروردين‌ماه سال جاري نيز همزمان با سالروز ميلاد امام علي(ع) قرآن مطلاي خود را به حرم امام علي(ع) تقديم كرد و قرار شد اين قرآن مطلا در موزه آستان امام علي(ع) در معرض ديد بازديد‌كنندگان قرار گيرد.


| شناسه مطلب: 69594




قرآن



نظرات کاربران