گردهمایی دینی، تبلیغی در دهکده حج غنا گردهمایی دینی، تبلیغی در دهکده حج غنا گردهمایی دینی، تبلیغی در دهکده حج غنا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گردهمایی دینی، تبلیغی در دهکده حج غنا گردهمایی دینی، تبلیغی در دهکده حج غنا گردهمایی دینی، تبلیغی در دهکده حج غنا گردهمایی دینی، تبلیغی در دهکده حج غنا گردهمایی دینی، تبلیغی در دهکده حج غنا

گردهمایی دینی، تبلیغی در دهکده حج غنا

گردهمایی «حج، اصل وحدت اسلامی» از سوی کمیته حج غنا و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در دهکده حج آکرا برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، همزمان با فرارسيدن موسم حج و آغاز اعزام حجاج غنايي و به همين مناسبت اجتماع و حضور آنان در دهكده حج آكرا (پايتخت غنا)، گردهمايي «حج، اصل وحدت اسلامي» از سوي كميته حج غنا و با حمايت رايزني فرهنگي ايران در اين كشور برگزار شد.
در اين گردهمايي بيش از پانصد نفر از حجاج در قالب كاروان‌هاي اعزامي، مديران كاروان‌ها، رييس و اعضاي كميته حج، معاون امام كل مسلمانان، علما و برخي مسئولين سازمان‌هاي اسلامي و نمايندگان رسانه‌هاي جمعي حضور داشتند.
شيخ كوآيه، رييس كميته حج غنا در آغاز اين گردهمايي، سفر پربركت حج را دعوتي از جانب پروردگار دانست كه عبادت خالق يكي از اهداف مهم آن است. وي همچنين گفت: حج آن عبادتي است كه تعهد مسلمانان را به انجام وظايف الهي نشان مي‌دهد.
محمدحسن ايپكچي، رايزن فرهنگي ايران در غنا هم در سخنراني خود درباره اهميت حج در وحدت جهان اسلام سخناني را بيان كرد و يكپارچگي امت اسلام در زمان حج را موهبت بزرگ الهي دانست و آموزه‌هاي حج را درس زندگي و اخلاق و انسانيت خواند.
رايزن فرهنگي ايران در ادامه با ذكر مراحل مختلف حج و اهميت نگاه اسلام به وحدت حقيقي همه مسلمانان جهان، به ديدگاه‌هاي مقام معظم رهبري (دام ظله العالي) در خصوص فرصت ارزشمند حج براي همه آحاد مسلمين در امكان مصاحبت با علماي جهان اسلام و بهترين زمان براي آگاهي از مسايل و مشكلات ملت‌هاي اسلامي و تلاش براي يافتن راه‌حل گرفتاري‌هاي مسلمانان در اقصي نقاط جهان اشاره و فريضه حج را سمبل وحدت اسلامي براي پيشرفت جهان اسلام و ايستادگي و پيروزي در برابر دشمنان اسلام قلمداد كرد.
در ادامه اسماعيل ابراهيم، نماينده ابراهيم بااوميا، معاون رييس جمهور غنا پيام وي را قرائت كرد. معاون رييس جمهور غنا در اين پيام با ذكر فعاليت‌هاي دولت در برقراري و تداوم فعاليت كميته حج، تلاش خود را در تأسيس وزارت جديد مربوط به امور مسلمانان كشور را اعلام كرد و هدف اساسي از تشكيل چنين وزارتخانه‌اي را كمك به تسهيل امور مسلمانان اين كشور خواند.
معاون رييس جمهور غنا در اين پيام افزود: به زودي در رأس هيأتي براي شركت در مراسم تحليف رييس جمهور محترم عازم جمهوري اسلامي ايران خواهم بود و به عنوان يك مسلمان در زمان حضورم در ايران از مسئولين آن كشور خواهم خواست تا با تشكيل شوراي وحدت امور بين‌الملل، روابط دو كشور به ويژه با مسلمانان غنا را توسعه دهيم. غنا همواره آمادگي خود را براي توسعه روابط با ديگر كشورها و به خصوص با كشورهاي مسلمان اعلام داشته است.
وي در پايان پيام خود از كميته حج غنا و رايزني فرهنگي ايران در اين كشور از برگزاري اين گردهمايي كه مزين به شعار ارزشمند وحدت اسلامي است، قدرداني كرد.


| شناسه مطلب: 69658




غنا



نظرات کاربران