حجت الاسلام والمسلمین نجفی در جشن میلاد امام رضا(ع)؛

باید به تبعیت از امام رضا(ع)، زائران و سیدالشهدا(ع) را از خودمان راضی نگاه داریم

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق از همه کارگزاران عتبات عالیات خواست از لقب معروف امام هشتم که «رضا» است درس گرفته و همان گونه که خدا و خلق خدا از ایشان راضی بودند کاری کنند که زائران، حضرت سیدالشهدا(ع) و خداوند از آنها راضی باشند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، مراسم شام ميلاد امام رضا(ع) با حضور كارگزاران عتبات عاليات و به همت بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق شب گذشته در هتل جواهر كربلا برگزار شد.
در اين مراسم كه حجت الاسلام والمسلمين بهجتي مسؤول دفتر نمايندگي بعثه رهبري در كربلاي معلا وآقايان سيد مرتضي حسيني نماينده سازمان حج و زيارت در عراق و اسدالله علي بيك جانشين ستاد عمليات شمسا در عراق نيز شركت داشتند حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق با اشاره به حديث سلسلة الذهب، ولايت مداري را شرط توحيد محض دانست و اظهار داشت: امام رضا(ع) با بيان اين حديث همه فرق مسلمين را به ولايت مداري فراخواند.
وي با اشاره به جايگاه ولايت در دين ابراز داشت: مطابق روايات اگر كسي همه شب ها را به عبادت بپردازد، تمام روزها روزه باشد و هرسال به حج مشرف شود و تمام اموالش را در راه خدا انفاق كند، اما ولايت وليّ خدا را نپذيرد اجر و پاداشي دريافت نخواهد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني ولايت را يك جريان خواند و با بيان اينكه شاخصه ولايت در معصوم، علم لدنّي و عصمت است، عنوان داشت: در زمان غيبت معصوم، ولايت بر محور فقاهت و عدالت است و در حقيقت ولايت جرياني است كه در تمام شؤون اداره كشور بايد جاري و ساري باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه جهان نيز بدون امام پايداري ندارد، اظهار داشت: با بعثت پيامبر گرامي اسلام(ص) ختم ارسال رسل صورت گرفت و با وجود مقدس امام زمان(عج) ختم اوصياء پيامبر انجام گرفت، اما وليّ به طور ذومراتب و امر تشكيكي مي تواند در انسان ها محقق شود و به اندازه شعاع وجودي خود همانند علتي در معلول خود تأثير بگذارد.
وي از همه كارگزاران عتبات عاليات خواست از لقب معروف امام هشتم كه «رضا» است درس گرفته و همان گونه كه خدا و خلق خدا از ايشان راضي بودند كاري كنند كه زائران، حضرت سيدالشهدا(ع) و خداوند از آنها راضي باشند.




نظرات کاربران