نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

فعالیتها در حوزه حج به خوبی در حال اجراست

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید براینکه فعالیتها درحوزه های مختلف حج امسال تاکنون به خوبی پیش رفته است، اظهار داشت: درمجموع نگرانی وجود ندارد و رضایت نیز کاملا در چهره زائران مشاهده می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، درنشست شوراي هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت كه سه شنبه شب به رياست حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر سرپرست حجاج ايراني در مدينه منوره تشكيل شد نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با بيان آخرين وضعيت حجاج كشورمان، هماهنگي بيشتر دراجراي برنامه ها و اتخاذ تصميمات در بخش هاي مختلف را ضروري خواند و تصريح كرد: تاكنون ‌عمليات حج به خوبي انجام شده است .
سرپرست حجاج ايراني همچنين بر لزوم استفاده از توان حداكثري كارگزاران و دست اندركاران حج براي خدمات رساني بهتر به زايران كشورمان تاكيد كرد.
وي با اشاره به اينكه بايد نقاط ضعف هرچه سريعتر شناسايي و براي رفع آن اقدام شود ، گفت: همه بايد با همكاري مضاعف و بسيج امكانات ؛ شرايط را براي برگزاري حجي مطلوب فراهم نمايند.
وي با اشاره به اينكه برخي مشكلات و نقايص در چند روز گذشته حل شد، اضافه كرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره اهميت و ابعاد حج و درحالي كه ما در حال ورود به يك عمليات بزرگ هستيم چگونه برخي افراد هنوز به خود اجازه مي دهند تعبير هاي مغرضانه و زشتي را عليه فريضه حج بكار گيرند؟
نماينده ولي فقيه در ادامه از مديران و روحانيون كاروان ها خواست كاملا برنامه ها و دستور العمل هاي ابلاغي سازمان حج وزيارت را رعايت كنند و اطلاع رساني سريع و تلاش ، تعامل و همكاري هرچه بيشتر درحوزه هاي اجرايي ، فرهنگي و پزشكي نيز در اولويت قرار گيرد.
در اين جلسه آقاي حميد محمدي رييس سازمان حج و زيارت نيز با بيان گزارشي از آخرين اقدامات صورت گرفته براي ضيوف الرحمان در بخش هاي اسكان، تغذيه و نقل داخلي اظهار داشت: تاكنون 48 هزار و 500 زاير ايراني وارد سرزمين وحي شده اند كه از اين تعداد حدود 9 هزار نفر در مدينه و مابقي در مكه مكرمه مستقر شده اند .
وي با اشاره به اينكه تاكنون حدود 86 هزار ويزا براي زائران ايراني صادر شده است، افزود: ساختار اجرايي تعريف شده براي حج به خوبي درحال اجراست و سازوكار مناسبي هم براي ايام تشريق پيش بيني شده است.
برپايه اين گزارش ، نماينده ولي فقيه دراين جلسه برلزوم حضور نمايندگان بعثه مقام معظم رهبري در تمامي كميته هاي تشكيل شده مرتبط با حج امسال تاكيد كرد و خواستار برنامه ريزي و اقدام مناسب براي به تاخير نيفتادن و بازگشت به موقع زائران به كشور بعد از انجام مناسك حج شد.
درپايان اين جلسه دكتر پير حسين كوليوند معاون مركز پزشكي حج و زيارت از تعداد مراجعه كنندگان به بيمارستان ها و درمانگاههاي اين مركز و بيماران بستري در بيمارستان هاي سعودي و ايراني در مكه مكرمه ومدينه منوره گزارش داد و افزود: زائران ايراني مشكل خاصي ندارند و در سلامت بسر مي برند.




نظرات کاربران