طرح طرح طرح بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طرح طرح طرح طرح طرح

طرح "‌ فصل مهمانی" ؛ آغاز برای حفظ و تدبر در قرآن کریم

ایام حج فرصتی ارزنده برای آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم به عنوان ام المعارف و کلام خداوند سبحان است . فضای معنوی و قلوب آماده و مستعد ؛ سرمایه ارزشمندی است که سالکان طریقت محمدی و مهمانان خداوند با این کتاب که سراسر هدایت و نور است بیشتر از گذشته آشنا شوند.

مقام معظم رهبري همواره بر حفظ ؛ قرائت و پرورش و تربيت انسان ها بر مبناي قران كريم تاكيد كرده اند و حتي امسال در ديداري كه با كارگزاران و زايران حج داشتند بر استفاده از فرصت حج براي تلاوت بيشتر قران تاكيد كردند.
معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري اجراي طرح " فصل مهماني " با هدف حفظ پنج سوره قران كريم شامل سور مباركه جمعه ؛ حجرات ؛ يس ؛ واقعه و انسان به اجرا گذاشته است.
براساس اين طرح كه از ماهها قبل از اعزام زايران به سرزمين وحي آغاز شده و در طول دوران سفر حج نيز ادامه مي يابد به آندسته از زايراني كه موفق به حفظ اين سوره هاي مبارك شده اند ؛ هدايايي داده مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد جواد مظلومي معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مدينه منوره ، درباره اين طرح گفت : جزوات آموزشي طرح "‌فصل مهماني "‌ ماهها قبل بين زايران توزيع شد .
وي گفت :‌ در اين جزوات اموزشي ويژگي هاي اين سور مباركه ؛ شان نزول ؛ اهميت و فضليت قرائت آن و نكات مهم تفسيري اين سوره ها به خوبي توضيح داده شده است .
وي با اشاره به فضاي مناسبي كه در شهرهاي مكه و مدينه و فرصت خوبي كه زايران خانه خدا براي حفظ قران كريم دارند ؛ گفت :‌ هدف اصلي اين طرح انس بيشتر با قران كريم است و بدون شك انس با قرآن ؛‌ بركات ارزشمندي در زندگي فردي و اجتماعي افراد دارد.
يادآور مي شود برنامه جزء خواني و تلاوت قران در كاروان هاي زايران كشورمان و محافل انس و معرفت با استقبال خوب زايران مواجه شده و هم اكنون بسياري از زايران با حضور در مسجدالنبي و مسجدالحرام نسبت به ختم قران كريم نيز اقدام كرده اند.
امسال 86 هزار و 500 زاير ايراني در مناسك حج ابراهيمي شركت دارند و اين رقم نسبت به سال 94 دست كم 22 هزار نفر افزايش يافته است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران