روحانی اهل سنت : حج علاوه بر برکات معنوی ؛ تاثیرات اجتماعی بسیاری در جهان اسلام دارد

عبدالجلیل فرهمند روحانی کاروان اهل سنت کشورمان ؛ حج را دارای تاثیرات فردی و اجتماعی بسیاری دانست و گفت : اسلام یک دین اجتماعی است و همواره بر فعالیت های جمعی و مشارکت عمومی در کارها تاکید کرده است .

وي روز يكشنبه با اشاره به آيات و روايات بسياري كه از پيامبر گرامي اسلام نقل شده است ؛‌به خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج گفت : تاثير و بركات حج بر كسي پوشيده نيست و در برخي روايات فعاليت هاي جمعي مايه رحمت و حركت هاي فردي مذمت شده است و حج مظهر يك عبادت جمعي است.
وي پيامبر اكرم صلوات الله عليه را الگو نمونه يك انسان كامل دانست و گفت : امروزه ميليون ها نفر در سرزمين وحي بر گرد كعبه معظمه طواف مي كنند و بزرگترين درس پيامبر (ص) برادري و اخوت است كه در حج متجلي شده است .
اين روحاني اهل سنت كشورمان همچنين به ساير جنبه هاي فريضه حج اشاره كرد و گفت : در حج صرف نظر از جنبه عبوديت و شكرگذاري آن و تربيت و پالايش روح و جان انسانها ؛ ثمرات بسيار ارزشمندي براي تقويت مودت و محبت ميان مسلمانان دارد.
عبدالجليل فرهمند با اشاره به سخن مقام معظم رهبري با اين مضمون كه "‌حج نمادي از مبارزه و جهاد نفساني انسان در راه تحقق حيات طيبه انساني " است ؛ خاطرنشان كرد : حج جلوه اي از عظمت آيين الهي است و در حج بايد براي تحكيم پايه هاي برادري ميان امت اسلام تلاش كرد.
وي همچنين با گراميداشت ياد و خاطره شهداي مسجدالحرام و منا در سال 94 ؛‌گفت :‌ حادثه منا دلهاي همه مسلمانان را داغدار كرد و با گذشت دوسال از اين حادثه غمبار ؛ هنوز انسان نمي تواند لحظه اي خود را از اين غم فارغ بداند.
يادآور مي شود امسال 15 هزار زاير اهل سنت كشورمان از 13 استان به سرزمين وحي سفر كرده اند


| شناسه مطلب: 70188




مكه اهل سنت حج



نظرات کاربران