«نوبهار جان و دل»؛ نگاهی به اهمیت حج از منظر رهبر معظم انقلاب «نوبهار جان و دل»؛ نگاهی به اهمیت حج از منظر رهبر معظم انقلاب «نوبهار جان و دل»؛ نگاهی به اهمیت حج از منظر رهبر معظم انقلاب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«نوبهار جان و دل»؛ نگاهی به اهمیت حج از منظر رهبر معظم انقلاب «نوبهار جان و دل»؛ نگاهی به اهمیت حج از منظر رهبر معظم انقلاب «نوبهار جان و دل»؛ نگاهی به اهمیت حج از منظر رهبر معظم انقلاب «نوبهار جان و دل»؛ نگاهی به اهمیت حج از منظر رهبر معظم انقلاب «نوبهار جان و دل»؛ نگاهی به اهمیت حج از منظر رهبر معظم انقلاب

«نوبهار جان و دل»؛ نگاهی به اهمیت حج از منظر رهبر معظم انقلاب

انتشارات انقلاب اسلامی همزمان با موسم حج کتاب «نوربهار جان و دل» را با تخفیف ویژه عرضه می‌کند. این اثر دربردارنده پیام‌ها و بیانات رهبر انقلاب در موضوع حج است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج به نقل از تسنيم، كتاب بيانگر ديدگاه‌هاي رهبر معظم انقلاب در خصوص حج است كه در قالب كتاب‌هاي موضوعي از سوي انتشارات انقلاب اسلامي منتشر و عرضه شده است.
در مقدمه اين كتاب آمده است: برقراري نظام جمهوري اسلامي به تعبير رساي بنيانگذار آن، حضرت امام خميني(ره)، از نعمت‌هاي بزرگ الهي بر مردم اين سرزمين و تمامي مستضعفين جهان بوده است. مروري بر تاريخ پرافتخار اين نهضت و شكل‌گيري نظام مقدس جمهوري اسلامي به روشني نقش و تأثير اصل مترقي ولايت فقيه و رهبري حكيمانه حضرت امام(ره) و پس از آن حضرت آيت‌الله العظمي سيدعلي خامنه‌اي، رهبر انقلاب اسلامي، را در هدايت انقلاب در كوران حوادث گوناگون روزگار نشان مي‌دهد.
مؤسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي كه وظيفه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري را برعهده دارد،‌ در اجراي همين وظيفه اقدام به انتشار كتاب‌هاي موضوعي به منظور نشر بيانات، ديدگاه‌ها و رهنمودهاي معظم له در مقاطع، مناسبت‌ها و موضوعات مختلف مي‌نمايد.
اهميت حج، استفاده از اين فرصت استثنايي، اهميت برائت از مشركان، وحدت مسلمين، خودداري از تبديل فرصت حج به امور تجاري و بازرگاني و توصيه به خودسازي معنوي از جمله محورهاي اين عبارات است.
آمد روز وصل، پا به پاي پيامبر(ص)، تولد دوباره، تو خود حجاب خودي، شكر نعمت نعمتت افزون كند، حج انقلاب دروني، چو قرب او طلبي در صفاي نيت كوش، بركت خدا، اسرار حج، ضيافت كمال، تبليغ با رفتار و گفتار، راه بازار جداست و ... از جمله عناوين و بخش‌هاي اين كتاب است. در اين اثر، ابعاد مختلف حج مورد توجه قرار گرفته است؛ از بعد عرفاني گرفته تا بعد اجتماعي و سياسي. در بخش‌هايي از اين اثر مي‌خوانيم:
اثر وحدت‌بخش حج
حج درست مي‌تواند از اعضاي جدا افتاده امت اسلامي، پيكره واحد و كارآمد و نيرومند بسازد، آنان را با هم آشنا و از حرف‌ها و دردها و پيشرفت‌ها و نيازهاي يكديگر، آگاه شان كند و تجربه‌هاي آنان را متبادل سازد. (پيام به حجاج بيت‌الله الحرام، 1371/3/13)
ضيافت كمال زندگي در آيينه حج يك سير دائمي بلكه يك صيرورت دائمي به سوي خداست، و حج، آن درس هميشه زنده عملي و سازنده است كه اگر به هوش باشيم راه و رسم زندگي ما را در صحنه‌‌اي عملي و روشن ترسيم مي‌كند. ميعادي همگاني، هر سال تشكيل مي‌شود تا مسلمانان،‌در آن محيط وحدت و تفاهم، و در پرتو ذكر الهي، راه و جهت زندگي را بياموزند، آنگاه به سرزمين خود و به ميان كسان خود برگردند، و در سال‌هاي بعد گروه‌هاي ديگر و گروه‌هاي دگير بيايند و بروند بياموزند و بيندوزند، بگويند و عمل كنند، بشنوند و تدبر كنند،‌ و در نهايت همه امت،‌ به آنچه خدا خواسته و دين آموخته برسند. (پيام به حجاج بيت‌الله الحرام؛ 1372/2/28)
راه بازار جداست
كساني كه به مكه مي‌روند، مكه را فداي بازارگردي و دكان‌گردي نكنند. مكه بالاتر از اين حرف‌هاست‌. مي‌توانند بعداً يك سفر هم براي تجارت بروند و هرجا مي‌خواهند بگردند. اما در حج، اين «ايام معلومات» را براي خودشان و براي زيارت و توجه و تذكر نگه دارند و آن را فداي كارهاي بي‌ارزش نكنند. در نمازهاي جماعت، شركت كنيد. در اجتماعات، شركت كنيد. نماز اول وقت را به جماعت در حرم‌هاي عالي‌مقام حتماً درك كنيد. بگذاريد حضور شما، حضور مؤمنانه و پرهيزكارانه‌اي باشد كه از ملت ايران انتظار مي‌رود. (بيانات در ديدار مسئولان و دست‌اندركاران حج؛ 1373/1/31 )




مطالب مرتبط

نظرات کاربران