حضور خانواده شهدای منا در مقبره الشهدای مکه

شماری از خانواده های معظم شهدای مسجدالحرام و منا ؛ روز پنجشنبه با حضور در مقبره الشهدای شهر مکه مکرمه با قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهدای والامقام را گرامی داشتند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛ شماري از اعضاي خانواده شهداي دوحادثه يادشده كه به حج مشرف شده اند ؛ امروز با هماهنگي مسئولان مربوطه بر سر مزار شهداي خويش حضور يابند.
شماري از خانواده هاي شهداي منا در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج ؛ از مساعدت هاي جمهوري اسلامي ايران و بويژه زحمات دست اندركاران حوزه حج براي فراهم شدن زمينه سفر حج و حضور در مقبره الشهداي شهر مكه مكرمه ؛ قدرداني كردند.
والدين شهيد " فواد مشعلي " از شهداي حادثه منا در حاشيه اين مراسم گفت : شهيد مشعلي علاقه وافري به قران كريم و مداحي اهل بيت داشت و همواره توصيه مي كرد كه جوانان بايد انس بيشتري با قران داشته باشند.
مادر اين شهيد بزرگوار كه تنها فرزند ذكورش را در حادثه غمبار منا از دست داده است ؛ در حاليكه اشك از ديدگانش جاري بود ؛ گفت : دوسال براي چنين روزي لحظه شماري كردم و امروز توانستم بر سر مزار بي نام و نشان فرزندم در قبرستان مكه مكرمه فاتحه بخوانم .
فرزندان شهيده منا قورچايي نيز با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دوحادثه مسجدالحرام و منا گفت : شهادت حق مادرم بود و احساس مي كنم هنوز هم دعاهاي مادرم در حق اعضاي خانواده به اجابت مي رسد.
وي گفت : امسال به همراه دو برادر ديگرم به حج مشرف شده ايم و از اينكه بعد از دوسال از شهادت مظلومانه شهداي منا توانسته ايم براي مدت اندكي در كنار مقبره اين شهدا حضور يابيم و فاتحه بخوانيم ؛ خداوند متعال را شكرگزار هستيم .
وي تلاش هاي مسئولان جمهوري اسلامي ايران بويژه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت را براي فراهم كردن زمينه حضور خانواده شهدا در حج امسال ستود.
فرزند شهيد عباس جعفري چمازكتي از مديران باسابقه و پرتلاش حوزه حج كه در منا به شهادت رسيد نيز به خبرنگار ما گفت : پدرم سه دهه در خدمت زايران بيت الله الحرام بود و شهادت او اجر زحمات خالصانه اي بود كه در راه حج كشيد.
وي از عنايات و توجه رهبر معظم انقلاب به خانواده معظم شهداي دوحادثه مسجدالحرام و منا قدرداني كرد و گفت : شهادت براي ملت ايران افتخاري بزرگ است و ما راه شهدا را ادامه خواهيم داد.
خواهر شهيده منا نازقليچي فرماندار بندر تركمن نيز گفت كه خواهرش همواره در خدمت حج و حج گزاران بوده و او نيز تصميم گرفته است از اين پس ؛ بخش عمده اي از فعاليت هاي خود را در راه خدمت به ضيوف الرحمن سپري كند.
طبق مقررات كشور ميزبان ؛ اجازه تصويربرداري از حضور خانواده شهداي منا در مقبره الشهداي شهر مكه مكرمه داده نشد و تنها خبرنگاران و تصويربرداران توانستند خانواده معظم شهداي منا را در اين مراسم همراهي نمايند.
ياداور مي شود ؛ حدود 40 شهيد حادثه منا و مسجدالحرام در مقبره الشهداي شهر مكه مكرمه به خاك سپرده شده اند .




نظرات کاربران