مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری؛

افزایش آگاهی، زمینه تحول معنوی در حج است

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: افزایش معرفت و آگاهی مسلمانان در موسم حج تمتع، مقدمه ای برای تحول معنوی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين هادي اكبري روز چهارشنبه در گردهمايي كاروان هاي اهل سنت در مدينه منوره با بيان اينكه حج به عنوان يكي از اركان مهم اسلام آثار و بركات زيادي دارد، افزود: تحول روحي و معنوي، يكي از ثمرات فريضه حج است كه با افزايش شناخت نسبت به دين و آييني كه از آن پيروي مي كنيم، قابل دستيابي است.
وي اضافه كرد: خيلي ها سعي مي كنند مناسك مهم حج،‌ بي روح و بي اثر باشد؛ و در حالي كه شارع مقدس حج را براي تحول قرار داد، اسباب شناخت را در جاي جاي اين سرزمين در مكه مكرمه و مدينه منوره با ساخت و سازها از بين برده اند كه اين مساله موجب مي شود در درازمدت ويژگي هاي دين و افراد موثر در آن را فراموش كنند.
حجت الاسلام اكبري اظهاركرد: براي الگو قرار دادن يك فرد، بايد ابتدا او را بشناسيم اما يك عده نمي خواهند ما با اصل و ريشه خودمان يعني پيغمبر اسلام(ص) ارتباط برقرار و با خصوصيات ايشان آشنا شويم.
وي به بحث خودسازي به عنوان عامل دوم در ايجاد تحول معنوي ياد كرد و گفت: حج مصداق بارز جهاد اكبر است و در اين موسم اتفاقي كه مي افتد اين است كه انسان خواسته هاي خود را زير پا مي گذارد و خودسازي مي كند؛ اين تمرين بايد به جان ما بنشيند و در بازگشت هم اين شرايط را حفظ كنيم.
مدير امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري افزود: حج؛ مختص همين چند ساعت انجام مناسك نيست و بايد درطول زندگي انسان اثرگذار باشد. بزرگترين دشمن انسان، نفس عماره است كه در حج با آن مبارزه مي كنيم و اين همان تحول روحي است كه براي آن به حج آمده ايم.
شيخ عبدالواهب خاجوي از روحانيون اهل سنت فارس نيز در ادامه اين مراسم اظهاركرد: حج كنگره عظيم و مهم دين اسلام است كه زائران خانه خدا با حضور در شهرهاي مقدس مكه و مدينه از خانواده و نزديكان جدا مي شوند تا دعوت حق را لبيك بگويند.
وي تصريح كرد: ضيوف الرحمن كه خانه و كاشانه خود را در ميهن ترك كرده اند، از مال،‌ ثروت و كسب و كار دست كشيده اند و پس از سالها انتظار،‌ اكنون مشرف شده اند،‌ بايد به اين مساله فكر كنند كه براي چه راهي اين سرزمين شده اند.
خاجوي با بيان اينكه حج، تجلي بخش وحدت امت اسلامي است، افزود: موسم حج فرصتي است كه در آن امت اسلام با يكديگر آشنا مي شوند و با شنيدن مشكلات هم، در صدد رفع آن برآيند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران