مهران مرز خروجی زائران خراسان رضوی

دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین استان خراسان‌رضوی گفت:"مهران" مرز خروجی زائران خراسان‌رضوی برای حضور در عتبات است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دبير كميته اعزام ستاد اربعين استان خراسان رضوي گفت: امسال مرز مهران مرز اصلي براي خروج زائران خراسان رضوي تعيين شده و براي زائراني كه با قطار يا هواپيما به شهرهاي آبادان، اهواز و خرمشهر مي روند مرز شلمچه به عنوان مرز معين در نظر گرفته شده است.
روح‌الله ابراهيمي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در مشهدمقدس اظهار داشت: سامانه "سماح" براي ساماندهي و اعزام زائران به عتبات به‌صورت مجازي ثبت‌نام مي‌كند و افراد متقاضي با ثبت‌نام در اين سايت اطلاعاعت خود شامل اطلاعات شناسنامه‌اي و گذرنامه‌اي را وارد مي‌كنند.
وي تصريح كرد: افراد پس از ثبت‌نام در ساامان سماح كد رهگيري دريافت مي‌كنند و از طريق مي‌توانند اطلاعات را ويرايش كرده و يا انصراف خود را اعلام كنند.
دبير كميته اعزام ستاد اربعين استان خراسان رضوي گفت: دريافت تمامي هزينه‌هاي اعزام از طريق سامانه سماح است و اين هزينه شمال 40 دلار براي ويزا و 39 هزار تومان جهت ثبت‌نام است. افرادي كه در اين سامانه ثبت‌نام مي‌كنند پس از تكميل ثبت‌نام مي‌توانند گذرنامه خود را با حداقل 6 ماه اعتبار از دفاتر حج و زيارت دريافت كنند.
وي خاطرنشان كرد: امسال با توجه به اقدامات صورت گرفته افراد ثبت‌نام شده در شهرستان‌هاي خراسان‌رضوي نيازي به حضور در مشهد ندارند و از طريق نمايندگان در شهرستان‌ها اين اقدام را انجام مي‌دهند.
دبير كميته اعزام ستاد اربعين استان خراسان رضوي گفت: امسال مرز مهران مرز اصلي براي خروج زائران خراسان رضوي تعيين شده و براي زائراني كه با قطار يا هواپيما به شهرهاي آبادان، اهواز و خرمشهر مي‌روند مرز شلمچه به عنوان مرز معين در نظر گرفته شده است.




نظرات کاربران