اولین ویژگی عقلا در نگاه قرآن وفای به عهد است اولین ویژگی عقلا در نگاه قرآن وفای به عهد است اولین ویژگی عقلا در نگاه قرآن وفای به عهد است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اولین ویژگی عقلا در نگاه قرآن وفای به عهد است اولین ویژگی عقلا در نگاه قرآن وفای به عهد است اولین ویژگی عقلا در نگاه قرآن وفای به عهد است اولین ویژگی عقلا در نگاه قرآن وفای به عهد است اولین ویژگی عقلا در نگاه قرآن وفای به عهد است

اولین ویژگی عقلا در نگاه قرآن وفای به عهد است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به آیه 18 سوره رعد که ویژگی های عقلا را برمی شمارد، گفت: اولین ویژگی عقلا بنا به این آیه وفای به عهد است .

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين دكتر رفيعي در جمع زائران حسيني سرداب حضرت ابوالفضل العباس (ع) با اشاره به صفت وفاي به عهد كه در زيارت نامه حضرت ابوالفضل آمده است، اظهار داشت: در اين زيارت‌نامه به صفات مختلف آن حضرت اشاره شده است كه قرآن نيز بر آنها تاكيد دارد.
عضو هيئت علمي جامعة المصطفي العالميه تصريح كرد: قرآن كريم سفارش مي كند كه به عهدتان عمل كنيد زيرا در روز قيامت از اين عهد و پيمانها سوال مي‌شود.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر رفيعي با بيان اينكه وفاي به عهد در جامعه و براي موجودات اجتماعي يك رمز موفقيت است، گفت: اگر كسي به عهد و پيمان خود عمل نكند جامعه باقي نمي ماند زيرا مهمترين سرمايه هر اجتماعي اعتماد و وفاي به عهد است كه خداوند نيز اين صفت را از جمله صفات مومنون در ابتداي سوره اي به همين نام مطرح كرده است.
وي با بيان اينكه وفاي به عهد همچون گفتار حق و عمل به عدل سه اصل بين المللي در همه جوامع است، گفت: شخصي نزد امام رسيد و گفت كه خلاصه دين چيست و امام اينگونه پاسخ دادند كه خلاصه دين در قول الحق وفا به عهد و وفا و عمل به عدل است.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر رفيعي اولين ويژگي اهل عقل و عقلا را وفاي به عهد عنوان كرد و گفت: خداوند در آيه ۱۸ سوره رعد هشت ويژگي عقلا را نام برده است كه اولين مورد آن وفاي به عهد مي باشد.
وي وفاي به عهد را در سه شاخه دسته بندي كرد و گفت: اولين وفاي عهد با خداست و دومين وفاي به عهد مربوط به عهدي است كه ما بايد با واليان دين داشته باشيم و سومينوفاي به عهد، عهد و پيمان هايي است كه بين خودمان مي بنديم.
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه با اشاره به نامه اميرالمومنين به مالك اشتر كه هيچ چيز بالاتر از وفاي به عهد نيست، گفت: امام حسين (ع) فرمودند كه از اصحاب من وفادار تر در عالم وجود نداشته است زيرا آنها با تمام وجود از امام خويش دفاع كردند ما نيز بايد امروز هرقدر مي توانيم از امام زمان خود دفاع كنيم ولو به اندازه خواند دعاي سلامتي امام زمان.




نظرات کاربران