انسانها باید خسران را از زندگی خود دور کنند

حجت الاسلام و المسلمین اسفندیاری با اشاره به تاکید قرآن بر خسران بشریت در طول عمر گفت: باید با توجه به توصیه های قرآن خسران را از زندگی خود دور کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين اسفندياري در جمع زائران سرداب حرم حضرت ابالفضل العباس با اشاره آيات سوره والعصر كه انسان را در خسران معرفي مي كند، اظهار داشت: در اين سوره همه انسان ها در خسران هستند و به معناي آنست كه مانند يخ فروشي كه اگر يخ او را نخرند، آب مي شود و از بين مي رود، سرمايه عمر انسانها در حال فناست .
وي با اشاره به روايتي از اميرمومنان علي (ع) خاطرنشان كرد: آن حضرت در نهج البلاغه مي فرمايند هرنفسي كه مي كشيم، يك گام به مرگ و آخرت نزديكتر مي شويم لذا ما بايد بدانيم كه اين اگر رفت ديگر بازگشتي ندارد و ما بايد هر لحظه براي رفتن به دنياي آخرت آماده باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين اسفندياري به فرازهايي از زيارت آل ياسين اشاره كرد و گفت: اين زيارت نامه كه از سوي امام معصوم وارد شده است،‌ به موضوع مرگ و شهادت و حتمي بودن نكير و منكر و قيامت و ... اشاراتي دارد كه در تلقين ميت هم ديده مي شود،‌و بايد اين جملات را باور كنيم ومرگ را براي ديگران ندانيم.
وي ايمان را غير از اسلام عنوان كرد و گفت: در سوره والعصر تنها كساني كه ايمان آورده و عمل صالح انجام دهند از شمول خسران الهي خارج شدند، تلاش مان بايد در راستاي حقيقت ايمان باشد چراكه بسياري فقط اسلام مي آورند و با شهادتين مسلمان مي شوند ولي ايمان فراتر از آن و با عمل صالح همراه است .
حجت الاسلام و المسلمين اسفندياري در بخش ديگري از سخنان خود نيت را دانستن و متوجه بودن آنچه انجام مي دهيم دانست و گفت: نيت را لازم نيست كه بر زبان بياوريم و لازم هم نيست حتي خطور قلبي داشته باشيم بلكه همين مقدار كه در حين عمل چه نماز و چه روزه و يا ساير اعمال اگر از فردي بپرسند در حال چه كاري هستي و پاسخ مناسب را دريافت كند يعني نيت آن را دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران