دیدار کارکنان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت استان قم با سرپرست حجاج ایرانی

کارکنان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت استان قم امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، در اين ديدار صميمي حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به برگزاري مطلوب حج امسال و رضايت كامل حجاج بيت الله الحرام ازسفر حج با تلاش خدمتگزاران در اين حوزه اظهار داشت: بر اساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري تمام سعي ما اين بود كه حجي عزتمندانه و در شأن ملت ايران برگزار شود كه با لطف خداوند منان، حج امسال، حجي عزتمندانه بود و تمامي حجاج به اين موضوع مهم اذعان داشتند و از اين بابت بسيار خوشحال و شكرگزار بودند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به رابطه برادرانه و مسالمت آميز حجاج ايراني اهل تسنن و تشيع اشاره كرد و افزود: «در برخي از هتل ها چندين كاروان از زائران اهل سنت و شيعه در كنار هم به صورت برادرانه معاشرت داشتند و كوچك ترين مشكلي در اين باره نداشتيم.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني همچنين با بيان ظرفيت بالاي فضاي مجازي براي انعكاس اخبار، اطلاعات، معارف و ... خاطر نشان كرد: فضاي مجازي و بهره گيري زائران و حجاج از آن موجب شد تا اخبار و گزارش ها توسط حجاج به داخل كشور منعكس و موجب آرامش جامعه و مردم شود و حتي بسياري از معارف حج و زيارت نيز از اين طريق به داخل كشور منتقل شد كه اميد است در سالهاي بعد با برنامه ريزي، شناخت و نيازسنجي از اين فضا بيشتر و بهتر استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ضمن اشاره به ظرفيت بسيار بالاي حج و زيارت در عرصه تحقيق و پژوهش، الگوبرداري از آثار فاخري را كه در جهان اسلام در اين باره توليد مي شود يادآور شد و خاطر نشان كرد: همه وظيفه داريم با شناسايي خلاءهاي موجود در عرصه پژوهش و تحقيق، گام هاي بلندي در توليد آثار علمي بنيادي و كاربردي برداريم تا در رقابت علمي با ساير كشورها عقب نمانيم و پيشرو در اين زمينه باشيم.


| شناسه مطلب: 70681




قم حج قلضي عسكر



نظرات کاربران