نوای شورانگیزآخرین دعای کمیل در فضای مدینه پیچید

آخرین آیین روح‌ بخش دعای کمیل با مشارکت پرشکوه زائران ایرانی درمدینه منوره برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، شهرمدينه منوره و سالن اجتماعات هتل مكرم بلازا امشب شاهد حضور گسترده زائراني بود كه آمده بودند تا قبل ازترك شهر پيامبر ، زمزمه «يارب يارب يا رب» را در سرزمين امن الهي سر دهند .
آئين پرفيض دعاي كميل در فضايي معنوي و روحاني برگزار شد و حجاج ايراني حاضردر شهر پيامبر از اين آئين استقبال خوبي به عمل آوردند.
دراين مراسم حجت الاسلام سيد محمد تقي قادري به تبيين جايگاه دعاي كميل در بين ادعيه و مناجات سفارش شده پرداخت و به تفصيل درباره نقش كليدي دعا در سلوك معنوي عارفان وسالكان سخن گفت.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اينكه دعاي كميل مناجات و نيايش حضرت علي (ع) با معبود خويش است ، تصريح كرد: دعاي كميل زيباترين ، با معنويت ترين و طلايي ترين دعايي است كه از زبان معصوم بيان شده و ما از آن استفاده مي كنبم .
بر پايه اين گزارش ، زائران ايراني درآخرين دعاي كميل مدينه با قرائت آيه "أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ" نه تنها دوستان و آشنايان و مردم ايران ، بلكه همه امت اسلامي و زائران بيت الله الحرام را دعا كردند و از خداوند عاقبت بخيري و سربلندي مسلمين را طلبيدند.
اين مراسم معنوي با مديحه سرايي و نوحه خواني پاشايي مداح اهل بيت عصمت و طهارت و دعا براي سلامتي و فرج آقا امام عصر (عج) در جوار مسجد النبي به پايان رسيد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران