پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی در مراسم اذن عزای حسینی که با حضور هیئات مذهبی و عموم زائران در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد، بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، همزمان با آغاز ماه محرم، پرچم عزاي حسيني در حرم مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد و صحن و سراي قدسي اين بارگاه نوراني سياه پوش شد و به نشانه آغاز ماه محرم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي به همراه هيئت‏‌هاي مذهبي، مراسم اذن عزا را برگزار كردند.
پيش از اين مراسم، چندين هزار نفر از اعضاي هيئت‎هاي عزاداري سيدالشهدا(ع) در مشهد از گوشه و كنار اين شهر خود را به حرم مطهر رسانده و در حالي كه پرچم هاي سياه در دست داشتند، در صحن انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي براي شركت در مراسم اذن عزا حضور يافتند.
در ويژه برنامه «إذن عزا» مداحان و شاعران اباعبدالله الحسين(ع) به مديحه سرايي و روضه‎خواني پرداختند و تعدادي از خادمان سادات و سركشيك هاي حرم مطهر رضوي همراه با ذكر و مدح ائمه معصوم(ع) پرچم سياه آستان قدس رضوي مزين به آيه مباركه «نصر من الله و فتح قريب» را به بالاي گنبد منور منتقل كرده و بر فراز آن به اهتزار درآوردند.
در هنگام به اهتزاز در آمدن پرچم عزاي حسيني بر فراز گنبد طلايي رضوي، زائران حاضر در صحن انقلاب و در ديگر صحن‎هايي كه صوت اين مراسم با شكوه پخش مي‎شد، با صداي بلند «لبيك يا حسين» سر دادند. گفتني است؛ اين برنامه باشكوه از طريق رسانه ملي پخش شد.


| شناسه مطلب: 70698




محرم مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران