سر داده و می‌دهیم تا اسلام و قرآن پاینده بماند

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در واقعه عاشورا عمرو ابن جناده‌ها سر دادند و قاسم ابن الحسن شهادت را شیرین‌تر از عسل خواند و در هشت سال دفاع مقدس شهدایی مانند ابراهیم همت همچون سید الشهدا سر داد و امروز نیز شهید حججی سرش را برای اسلام تقدیم کرد تا اسلام زنده و جاوید بماند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در جمع دانشجويان همايش احلي من العسل با اشاره به اهميت گريه در عزاداري حضرت سيدالشهدا عليه السلام آن را سازنده، پر معنا و موجب پيوند آن روز و امروز برشمرد و بر حركت آفريني اين گريه تاكيد كرد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عذاق، كربلا را سرزمين انگيزه براي عبرت آموزي و سرمشق گرفتن در مقابله با دشمنان و تقويت روحيه ايثار و مقاومت عنوان كرد و افزود: ما به كربلا نيامده ايم تا غصه بخوريم بلكه آمده ايم تا عشق خود را به امام حسين عليه السلام نشان دهيم و فاصله خود را با اهداف و افكار آن حضرت كم كرده و شجاعت و از خود گذشتگي را از ايشان بياموزيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: همان گونه كه قطره اشك به شكل قلب است كه حكايت از ارتباط قلبي با امام حسين مي نمايند، گفت: انسان به مقامي مي رسد كه از لفظ گذشته و پيوند قلبي حاصل مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با اشاره به مناجات و راز و نياز و گريه هاي شبانه رزمندگان اسلام در سنگرهاي هشت سال دفاع مقدس و نيز امروز در بين رزمندگان مدافع حرم اهل بيت(عليهم السلام) گفت: معنويت و روحيه اتصال به خدا و انقطاع از غير خدا انسان را مقاوم مي سازد و لذا در طول تاريخ افرادي بودند كه سر دادند ولي تسليم ذلت نشدند.
وي ادامه داد: در واقعه عاشورا عمرو ابن جناده ها سر دادند و قاسم ابن الحسن شهادت را شيرين تر از عسل خواند و در هشت سال دفاع مقدس شهدايي مانند ابراهيم همت همچون سيد الشهدا سر داد و امروز نيز شهيد حججي سرش را براي اسلام تقديم كرد تا اسلام زنده و جاويد بماند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق از دانشجويان خواست كه دفاع را يك امر عقلي و شرعي دانسته مرز جغرافيايي نبايد براي آن تعريف كرد بلكه بايد در همه لحظات و ساعات از كيان دين و ناموس و جان و مال مسلمانان دفاع كرد.
حجا لاسلام و المسلمين نجفي روحاني خاطرنشان كرد: نبايد به دشمن اجازه داد كه فكر تجاوز را در سر خود بپروراند.
وي از آنان خواست كه با بيان و قلم خود فرهنگ شهادت، ايثار و مقاومت را براي هميشه زنده نگه دارند، گفت: تا زماني كه فرهنگ شهادت و مقاومت در بين مسلمانان حاكم باشد شكست و ذلت سراغ آنان نخواهد آمد و اين درسي است كه امام حسين عليه السلام به ما آموخت هيهات من الذله




نظرات کاربران